Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Reportage om en snabbrekond utvändigt
-
Cogo
- Entusiast

Re: Reportage om en snabbrekond utvändigt
håller med dig att det bör man också göra.
mvh magnus
mvh magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

OT.Manor skrev:Snyggt reportage.
Det mörka på polertrissorna tror jag är oxid.
Det blir samma-lika när jag polerar Forden som står ute jämt, medan Subarun skyddas av carporten och vars polertrissor ser betydligt renare ut.
Det blir spännande hur det blir när Forden poleras i år då den skyddades med Glare denna vinter. Den ska enligt uppgift stå emot UV bra, om det nu är det som får lacken att oxidera.
Glare verkade ha skyddat Forden bra mot oxidering. Nu har jag endast polerat huven, men ingen missfärgning av trissorna alls. Tidigare så blev alltid trissorna missfärgade som dina blev, men alltså inte i år.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
Cogo
- Entusiast

okej, bra att veta. kul att kunna se att ett lackskydd verkligen skyddar lacken på ett fullgott sett.
- Manor
- Moderator

Ja, jag blev riktigt förvånad själv att det blev sån skillnad.Cogo skrev:okej, bra att veta. kul att kunna se att ett lackskydd verkligen skyddar lacken på ett fullgott sett.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
-
Cogo
- Entusiast

Har du märkt samma sak med andra skydd också eller utmärker sig Glare har till de bättre skydden gällande detta?Manor skrev:Ja, jag blev riktigt förvånad själv att det blev sån skillnad.Cogo skrev:okej, bra att veta. kul att kunna se att ett lackskydd verkligen skyddar lacken på ett fullgott sett.
Med vänlig hälsning, magnus
- Manor
- Moderator

Visst har jag testat några olika lackskydd/vaxer men inte på samma sätt som jag har med Glare. Jag tror inte Glare är unikt avseende skydd mot solen, men Glare var väl störst i Australien och Florida där just solen effektivt kan döda vilken (klar)lack som helst...så detta är kanske något de satsat lite extra på!!?Cogo skrev:Har du märkt samma sak med andra skydd också eller utmärker sig Glare har till de bättre skydden gällande detta?Manor skrev:Ja, jag blev riktigt förvånad själv att det blev sån skillnad.Cogo skrev:okej, bra att veta. kul att kunna se att ett lackskydd verkligen skyddar lacken på ett fullgott sett.
Med vänlig hälsning, magnus
Jag har inte noterat någon som helst missfärgning av trissorna, och då har jag kört motorhuv och den högra sidan.
I år ska jag testa att köra Opti-Coat 2.0 (från Umeå Fordonsvård) på bägge bilarna och se vad jag tycker om det. Jag har dock kvar mycket Glare som kommer att användas på någon/några andra bilar senare i år
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
- LineaR
- Trogen Medlem