Först ur får bli en Ford 31 HotRod som skulle poleras inför bilträffen Wheels&Wings.
Utgångsämnet var mkt gott då bilen fått mkt 'kärlek' o vårdats väl av ägarna genom åren. Lacken är av typen en garagelack men mkt välgjord, tyvärr fanns det en hel del ytor med apelsin som störde o vilka skulle vattenslipas. Då jag inte hade tillgång till en my mätare så vågade jag inte slipa fullt ut med tanke på att det måste ju finnas ämne kvar att polera
Behandling.
Avettning: Blue&Green Degreaser + Hd Grön
Vattenslipning: P2000 papper (saknade finare för ytterliggare finslipning)
Maskiner: Roterande o oscillerande
Polermedel: Menzerna FG500 + IP 2100
Lackskydd: Orange sealer
Rondeller: Lila, Svart + Svart mjuk till lackskyddet.
Efter att bilen avfettats bilen blivit tvättad o är ren, så var det dags för vattenslipning av de ytor som led av apelsinlack.

När detta var klart o bilen avtvättad igen var det dags för polering, startade med att polera upp de vattenslipade ytorna först. Till dessa ytorna använde jag oscillerande maskin + whoolpad + FG500.
När detta var gjort så polerades bilen med roterande maskin FG 500 + Ip 2100 o lila pad, avslutade poleringen med Ip 2100 o roterande maskin o svart medelhård pad. La till sist lackskydd Orange sealer med oscillerande maskin.
Bedöm själva resultatet o kommentera gärna, era kommentarer, råd mm är värdefulla för oss som brinner för just det här med polering mm.