Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med.
Läs gärna mer och tyck till ->
Diskutera bilvårdsprodukter här
-
h.gronvold
- Medlem
- Inlägg: 187
- Blev medlem: 27 feb 2013 19:46
- Ort: Borlänge
Inlägg
av h.gronvold » 30 jul 2013 09:56
Lemerok skrev:Hur gör ni med bromsarna efter en biltvätt?
Skivorna får ju alltid ett litet rostlager på sig, sen efter första körningen så hamnar detta på fälgarna. Speciellt om man har öppna fälgar med mycket luft in till skivorna. Designen på mina fälgar är extra utsatta.
Kan man undvika detta på något sätt?
Lemerok:
Hittade på denna när jag fördrev lite tid på fikarasten.. Kanske skulle kunna vara något att prova?
Hyde's Serum Rustopper
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=313481
Senast redigerad av 6
h.gronvold, redigerad totalt 14 gång.
-
Lemerok
- Entusiast

- Inlägg: 2135
- Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
- Ort: Uppsala
Inlägg
av Lemerok » 30 jul 2013 10:00
Intressant, kanske vore något.
Kanske går bra att bara torka dem lite med en billig våffelduk med?
Senast redigerad av 6
Lemerok, redigerad totalt 14 gång.
-
Perra83
- Entusiast

- Inlägg: 2986
- Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
- Ort: Lindesberg
Inlägg
av Perra83 » 03 aug 2013 15:43
Vill bara dubbelkolla med er.
Har en flaska 1L Menzerna PF 81326 = PF 2400
Har en flaska 1L Menzerna SF 81328 = SF 4000
Det kursiva har jag letat på själv det är inget som står på flaskan utan bara det där 81326 och 81328.
Så kan det stämma?? Flaskorna är några år.
Tänkte skriva ut en A4 med Menzernaz prudukter och laminerna och sätta upp i garaget.
Senast redigerad av 6
Perra83, redigerad totalt 14 gång.
-
Bananen
- Trogen Medlem

- Inlägg: 755
- Blev medlem: 19 apr 2013 12:07
- Ort: Kungälv
Inlägg
av Bananen » 03 aug 2013 21:14
Perra83 skrev:Vill bara dubbelkolla med er.
Har en flaska 1L Menzerna PF 81326 = PF 2400
Har en flaska 1L Menzerna SF 81328 = SF 4000
Det kursiva har jag letat på själv det är inget som står på flaskan utan bara det där 81326 och 81328.
Så kan det stämma?? Flaskorna är några år.
Tänkte skriva ut en A4 med Menzernaz prudukter och laminerna och sätta upp i garaget.
Verkar stämma bra för det är vad jag också får fram vid en "snabbgoogling".
81326
81328
http://www.autopiaforums.com/forums/pai ... check.html
Senast redigerad av 6
Bananen, redigerad totalt 14 gång.
/ Hälsningar Thomas
-
Perra83
- Entusiast

- Inlägg: 2986
- Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
- Ort: Lindesberg
Inlägg
av Perra83 » 03 aug 2013 22:29
Ja men då så. Börjar på att ha det ja behöver. Säkrast att kolla en gång extra.
Senast redigerad av 6
Perra83, redigerad totalt 14 gång.
-
Bananen
- Trogen Medlem

- Inlägg: 755
- Blev medlem: 19 apr 2013 12:07
- Ort: Kungälv
Inlägg
av Bananen » 04 aug 2013 15:52
Någon annan får väl smälla mig på fingrarna om jag har fel!

Senast redigerad av 6
Bananen, redigerad totalt 14 gång.
/ Hälsningar Thomas
-
fisher91
- Trogen Medlem

- Inlägg: 639
- Blev medlem: 16 aug 2012 21:56
- Ort: Gävleborg
Inlägg
av fisher91 » 23 aug 2013 20:44
Någon som har provat optimum's spray compound och polish, åsikter?
efter har kört slut på så många mernzerna flaskor vill jag pröva nått nytt men vet inte vad

Senast redigerad av 6
fisher91, redigerad totalt 14 gång.
Automatlådor
-
v2_racer
- Medlem
- Inlägg: 216
- Blev medlem: 18 sep 2012 20:50
- Ort: Umeå
Inlägg
av v2_racer » 23 aug 2013 21:55
fisher91 skrev:Någon som har provat optimum's spray compound och polish, åsikter?
efter har kört slut på så många mernzerna flaskor vill jag pröva nått nytt men vet inte vad

Enligt The Junkman så ska dom vara mer anpassade att klara varmare miljöer så man ska kunna köra medlen utomhus.
Senast redigerad av 6
v2_racer, redigerad totalt 14 gång.
-
fisher91
- Trogen Medlem

- Inlägg: 639
- Blev medlem: 16 aug 2012 21:56
- Ort: Gävleborg
Inlägg
av fisher91 » 24 aug 2013 10:40
Okej, skulle vara intressant och veta om medlet kan avverka på hårda lacker som Bmw.
Senast redigerad av 6
fisher91, redigerad totalt 14 gång.
Automatlådor
-
Gråben
- Trogen Medlem

- Inlägg: 819
- Blev medlem: 18 okt 2010 15:04
- Ort: umeå, Sverige
Inlägg
av Gråben » 24 aug 2013 13:03
fisher91 skrev:Okej, skulle vara intressant och veta om medlet kan avverka på hårda lacker som Bmw.
Kan inte säga något om dessa medel, jag har använt dom för lite för att kunna ge dig någon bra info. :-/
Med vänlig hälsning,
Magnus
Senast redigerad av 6
Gråben, redigerad totalt 14 gång.
-
fisher91
- Trogen Medlem

- Inlägg: 639
- Blev medlem: 16 aug 2012 21:56
- Ort: Gävleborg
Inlägg
av fisher91 » 25 aug 2013 10:38
ja det var synd.
om du bestämmer att använda dom lite mer kan du skriva en rad eller två här?!
Senast redigerad av 6
fisher91, redigerad totalt 14 gång.
Automatlådor
-
D4N1EL
- Medlem
- Inlägg: 189
- Blev medlem: 03 apr 2013 18:21
- Ort: Umeå
Inlägg
av D4N1EL » 27 aug 2013 20:12
Nån som provat Dooka?
Pad eller mini-mitt...