Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
SONAX Xtreme Protect & Shine Hybrid NPT
-
Alan43
- Medlem
SONAX Xtreme Protect & Shine Hybrid NPT
Hej på er!
Jag är oerhört nyfiken på det här lackskyddet men kan inte hitta det någonstans här i Sverige. Är det någon som testat det eller känner till någon återförsäljare som har den här produkten?
Titta på dessa:
http://www.youtube.com/watch?v=QtNiqaCwR0o
http://www.youtube.com/watch?v=RtEhpoW-nPg
Jag är oerhört nyfiken på det här lackskyddet men kan inte hitta det någonstans här i Sverige. Är det någon som testat det eller känner till någon återförsäljare som har den här produkten?
Titta på dessa:
http://www.youtube.com/watch?v=QtNiqaCwR0o
http://www.youtube.com/watch?v=RtEhpoW-nPg
Senast redigerad av 4 Alan43, redigerad totalt 14 gång.
- Bananen
- Trogen Medlem

Re: SONAX Xtreme Protect & Shine Hybrid NPT
Senast redigerad av 4 Bananen, redigerad totalt 14 gång.
/ Hälsningar Thomas
-
Alan43
- Medlem
Hittade den också där men de tar 200:- i frakt så det blir alldeles för dyrt att beställa därifrån men tack ändå.
-
Victor
- Medlem
Verkar rätt nytt, du får väll vänta ett tag så kommer det säkert hit med. Det verkar ju rätt bra :=)
Senast redigerad av 4 Victor, redigerad totalt 14 gång.
- e_king
- Entusiast

Snegla åt ebay-hållet så finns det i Tyskland också. Ofta med billigare frakt, 
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Är inte detta snarlikt sonax shield som kom som nyhet nyligen ?
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Lemerok
- Entusiast

Tror att detta är konsumentversionen av Sonax Profiline Polymer Netshield.
Den är rätt trevlig, lätt att lägga, riktigt bra avrinning och fin glans.
Men gillar inte kallavfettning alls, en påläggning så försvann all avrinning för mig, testat vid två tillfällen.
Inte helt hundra att det är samma produkt, men har för mig att jag läste det någonstans.
Den är rätt trevlig, lätt att lägga, riktigt bra avrinning och fin glans.
Men gillar inte kallavfettning alls, en påläggning så försvann all avrinning för mig, testat vid två tillfällen.
Inte helt hundra att det är samma produkt, men har för mig att jag läste det någonstans.
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.
-
Alan43
- Medlem
"Xtreme Protect & Shine is the retail version of Polymer Net shield as Kier rightly pointed out. It's a brand new product from SONAX and is designed to be used as the sealant base.
It's very similar to Polymer Net Shield, but is easier to work with as you can literally leave it on a black car in baking full sun and it will still buff off. There is a noticeable difference between the two and is the one I've been using myself pretty much.
It really is very easy to use, great durability, works on plastics and glass and crazy crazy beading".
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... ?p=4204637
It's very similar to Polymer Net Shield, but is easier to work with as you can literally leave it on a black car in baking full sun and it will still buff off. There is a noticeable difference between the two and is the one I've been using myself pretty much.
It really is very easy to use, great durability, works on plastics and glass and crazy crazy beading".
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... ?p=4204637
-
Alan43
- Medlem
Gillar den här recensionen: "Having seen a few rave reviews and "tests" done by people on YouTube I was sceptical that this was just more hype. However curiosity got the better of me and I thought I would give it a try. All I can say is WOW. This product really really works. It is easy to go on with they included applicator sponge and easy to come off with the included cloth. I had to machine polish my roof and bonnet due to some water etching from the neighbours kids having a water fight which then baked in the sun. So having removed this I applied the Hybrid NPT. I did half the roof at a time and same with the bonnet. Waited 2 mins and then buffed off. I then applied it to the rest of the car (which have Swissvax shield on) a door at a time. I waited 24hrs and then applied a second coat. The next day we had a thunderstorm and I have never seen beading on my car like this before. I have used quite a lot of products on my car in the past including Swissvax Crystal Rock, Swissvax Shield and GTechniq C1, C1.5 & C2v3. This to me performs the same as GTechniq EXO from what I have seen and is a fraction of the cost. Although I have applied 2 coats I reckon their is enough in the can to do the car another 3 times at least with 2 coats. It spreads really easily. 2 quick sprays on the sponge did half the roof of my car (Octavia vRS Estate) and would probably have done more had I really tried. I hope this now gives the 6 mths they claim. Time will tell but for now I can safely say that in the past 5yrs this is the only detailing product that has made me literally say wow."
Särskilt jämförelsen med Gtechniq Exo som är betydligt dyrare.
Särskilt jämförelsen med Gtechniq Exo som är betydligt dyrare.
- Lemerok
- Entusiast

Okej intressant.
-
Alan43
- Medlem
Nu har jag beställt produkten från ebay för 190:- inklusive frakt från Tyskland. Återkommer med en recension och givetvis bilder.
-
Alan43
- Medlem
Jag har nu testat produkten och appliceringen var mycket enkel och borttagningen ännu enklare. En mycket enkel produkt att arbeta med. Gällande effekten och hållbarheten får jag återkomma om några veckor/månader men initialt kan jag lätt påstå att det är i särklass den bästa pärlande effekten jag någonsin bevittnat. So far, skall dock tilläggas.
- Grief
- Moderator

Kul att höra! På med detailern från Sonax så har du helt galen avrinning och pärlning senAlan43 skrev:Jag har nu testat produkten och appliceringen var mycket enkel och borttagningen ännu enklare. En mycket enkel produkt att arbeta med. Gällande effekten och hållbarheten får jag återkomma om några veckor/månader men initialt kan jag lätt påstå att det är i särklass den bästa pärlande effekten jag någonsin bevittnat. So far, skall dock tilläggas.
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83
-
Alan43
- Medlem
Uppdatering:
Avrinningen slår allt som jag testat hittills. Pärlandet är också det bästa jag hittills sett. Bilen känns betydligt lättare att tvätta ren och smutsen fastnar inte alls lika lätt som innan.
En mycket bra produkt, hållbarheten är svårbedömd eftersom jag inte använder avfettningsmedel när jag tvättar bilen och risken finns att den inte tål avfettning så bra om man skall döma av andra som testat Polymer Net Shield, förutsatt att det är samma produkt men olika namn.
Avrinningen slår allt som jag testat hittills. Pärlandet är också det bästa jag hittills sett. Bilen känns betydligt lättare att tvätta ren och smutsen fastnar inte alls lika lätt som innan.
En mycket bra produkt, hållbarheten är svårbedömd eftersom jag inte använder avfettningsmedel när jag tvättar bilen och risken finns att den inte tål avfettning så bra om man skall döma av andra som testat Polymer Net Shield, förutsatt att det är samma produkt men olika namn.
- Grief
- Moderator

Hur ser det ut nuförtiden med P + S?Alan43 skrev:Uppdatering:
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83
-
Niclas
- Ny Medlem
Hej, är mitt första inlägg här =)
Jag lade på detta på min bil igår efter att ha tvättat och använt Meguiars Clay bar.
Tog även lite på bakrutan eftersom jag har för mig att det ska fungera bra på glas. Tog Aquapel på framrutan.
Ska försöka komma ihåg att återkomma med hur det fungerat lite längre fram.
Är dock nyfiken hur det gått för Alan43 med hans bil.
Jag lade på detta på min bil igår efter att ha tvättat och använt Meguiars Clay bar.
Tog även lite på bakrutan eftersom jag har för mig att det ska fungera bra på glas. Tog Aquapel på framrutan.
Ska försöka komma ihåg att återkomma med hur det fungerat lite längre fram.
Är dock nyfiken hur det gått för Alan43 med hans bil.
Senast redigerad av 4 Niclas, redigerad totalt 14 gång.
-
Niclas
- Ny Medlem
En vecka efter applicering ser det ut så här. Inte jättelätt att se men vart nästan chockad. Särskilt med tanke på hur lätt det var att applicera. Har kört idag på tjejens bil också. Får se hur det håller.
Senast redigerad av 4 Niclas, redigerad totalt 14 gång.
- Gloss
- Medlem

Om det är detta ni pratar om, så finns det att köpa på de flesta Mekonomen, helt otrolig pärlning/avrinning och glans.
Kostar runt 200kr (det var kampanj när jag köpte) kan vara nån 50lapp dyrare ev.
Verkar hålla mkt bra, och ska vara mkt hållbart mot avfettning mm mm.
//Gloss.
Senast redigerad av 4 Gloss, redigerad totalt 14 gång.
"En blank bil GÅR fortare!"
Volvo V60. Svart.
Volvo V60. Svart.
-
Bärby bilservice
- Ny Medlem
299 på prorecond. Nu kampanj och du fått schampo med på köpet, har nån provat? Kör meguiars annars men detta är mycket billigare, måste testa iallafall 
Senast redigerad av 4 Bärby bilservice, redigerad totalt 14 gång.
- Lemerok
- Entusiast

Har provat deras Net Shield, föregångarna till den här. Galen avrinning och så, men den gillade inte kallavfettning. Denna verkar vara förbättrad på flera sätt. Sugen på att testa någon gång, får bli i framtiden. 
Den finns på Mekonomen med. 249 kr, sen får man 10% rabatt med deras klubbkort. (gratis)
http://www.mekonomen.se/bil/bilvard-och ... pa282663sv
Den finns på Mekonomen med. 249 kr, sen får man 10% rabatt med deras klubbkort. (gratis)
http://www.mekonomen.se/bil/bilvard-och ... pa282663sv