Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Sonax profiline vax?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
donmartino
Ny Medlem

Sonax profiline vax?

Inlägg av donmartino » 09 aug 2013 21:22

Hej hej , jag är en ny polerings nerd på detta forum och nu har jag en stilla undran om Sonax och deras SONAX Pro Topcoat Protection.
Är det bara här i Sverige som det har det namnet för jag hittar ingen testa av det eller andra länder som säljer det .
http://www.prorecond.se/webshop/index.p ... ductId=716
I England heter det kanske SONAX ProfiLine HardWax NanoPro http://professional.sonax.co.uk/Product ... ax-NanoPro är det samma produkt?
Har någon testat dessa produkter eller Sonax är lite ofint i dessa kretsar :twisted:

På min semester anföll jag min Peugeot 607 China blue metallic med en mussepigg maskin och Sonax perfect finish och Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0. Det blev helt fantastiskt , trodde jag tills jag läste detta forum och kröp runt i solens sken och såg alla spindelstrådslika tvätt repor.
Nytt anfall, mussepigg + Menz Fg400 hårdare pads + Sonax PF och Meguiars NXT och jag blev nästan nöjd. :lol:
Tack för all info som finns i detta forum
MVH /Martin
Senast redigerad av 4 donmartino, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast

Re: Sonax profiline vax?

Inlägg av Lemerok » 10 aug 2013 11:27

Sonax har endel bra produkter tycker jag, främst Profiline- och Xtreme-serierna då.

Däremot verkar Profiline vara ganska ovanligt i Sverige, finns inte så mycket info eller recensioner om dem, främst från utlandet.

Jag har testat Sonax Profiline Net Shield, fungerar rätt bra, men den klarade inte kallavfettning alls.
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.

miken
Entusiast
Entusiast

Re: Sonax profiline vax?

Inlägg av miken » 10 aug 2013 12:54

Jag har provat Sonax Pro Topcoat Protection och tycker hållbarheten var helt värdelös klarade cirka 6 biltvättar med endast Bilshampoo som dom flesta waxer gör men då det är ett lackskydd förväntar jag mig att hållbarheten ska vara betydligt bättre så den får dåligt betyg av mig

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Skriv svar