Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Ultima Paint Guard Plus+ och vax?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Putte^
Ny Medlem

Inlägg av Putte^ » 18 aug 2013 12:04

Hej!

Som topic säger, någon som använder Ultima Paint Guard Plus+ och lägger på vax efteråt?

Man läser här och där att en del tycker att vax efter en lackförsegling höjer djupet i lacken osv? Någon här som gör på detta vis och vilket vax använder ni tillsammans med Ultima Paint Guard Plus+? Vad jag har läst så är det vax med Carnauba som läggs på efteråt.

( Om denna tråden skulle vara i Ultimas del i forumet får gärna en moderator flytta denna, ber om ursäkt isåfall)

MVH

/Patrik
Senast redigerad av 4 Putte^, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
dunderklumpen
Medlem

Inlägg av dunderklumpen » 18 aug 2013 12:33

Me like =) på denna. Jag är också nyfiken på om det blir bra :)
Senast redigerad av 4 dunderklumpen, redigerad totalt 14 gång.
// dunderklumpen

Användarvisningsbild
garagehunden KL
Medlem

Re: Ultima Paint Guard Plus+ och vax?

Inlägg av garagehunden KL » 18 aug 2013 13:05

Det bästa gissar jag är att testa och se vad man tycker om resultatet man får.

Vad jag har betänkligheter över är om vaxet, eller vaxningen, nöter i onödan på lackförseglingen och gör den mer kortlivad eller minskar förseglingens fördelar i hållbarhet. Fördelen med lackförseglingen ligger väl mycket i livslängden på behandlingen annars. Lägga på förseglingen en gång till är säkert bättre på det sättet.
Men det är förstås bara mina egna funderingar.
Senast redigerad av 4 garagehunden KL, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 18 aug 2013 15:05

Nu är ja nybörjare. Flytande hårdvax innehåller det lösningsmedel? I så fall går det bort om det ska ligga på en lackförseglad yta.

Ex. Autoglym HD vax kom jag att tänka på. Det borde fungera ypperligt att lägga på en försegling.
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Inlägg av Göran » 18 aug 2013 18:30

Putte^ skrev:Hej!

Som topic säger, någon som använder Ultima Paint Guard Plus+ och lägger på vax efteråt?

Man läser här och där att en del tycker att vax efter en lackförsegling höjer djupet i lacken osv? Någon här som gör på detta vis och vilket vax använder ni tillsammans med Ultima Paint Guard Plus+? Vad jag har läst så är det vax med Carnauba som läggs på efteråt.

( Om denna tråden skulle vara i Ultimas del i forumet får gärna en moderator flytta denna, ber om ursäkt isåfall)

MVH

/Patrik
Bättre om du lägger tre lager med Ultima Paint Guard Plus!
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 18 aug 2013 18:34

Göran skrev: Bättre om du lägger tre lager med Ultima Paint Guard Plus!
Me like =)

Jag har aldrig förstått vitsen med att lägga wax på ett lackskydd om du inte är nöjd med lackskyddet välj ett som passar din smak i stället :nicka

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Skriv svar