Bilen i fråga är en liten hundkoja från 94, som har fått en del svetstimmar och en skaplig garagelack.
Den är inte klar än utan den ska in i garage under vintern och få ännu mer kärlek.
Men nu tyckte jag att vi (läs han) skulle få chans att polera upp den under mitt vaknade öga
Utgångsläget:

Och eftersom min bror lider av en bokstavskombination som aldrig nånsin kommer att kunna medicineras då blev jag inte igentligen så förvånad när han dök in i sin bil, började skruva bort damasker m.m för att sen riva ut hela mattan som ligger i fram.
Vi körde Ultima Interior Clean och som ni ser... högersidan fick en något fräschare färg

Full koncentration...

Oj oj vad han fick slita
Skönt att gå med vakande öga bakom med kameran... "du missade lite där.... vik in trasan... " he he

Var ju bara tvungen.....

50/50 bild...
När han såg detta grät han nästan... han tyckte ju att hans bil var "ganska så OK"

Slutresultat:

Nej trösklarna är inte missade utan i ganska dåligt skick.. det är bl.a dom som ska bytas under vintern, så det las ingen energi på dom.
Det han fick använda då var Menzerna Powerfinish och tanken var att han skulle köra hälften Menzerna och hälften Bollnäs egna, men det glömdes bort
Sen la han på Meguiars Goldclass vax.
Han var sjukt nöjd när vi åkte hem och kommer med största sanorlikhet börja sin "seriösa" banan att sköta sina bilar när han såg vilket resultat man kan få fram