Tvättsteg:
Autoglym Custom Wheel Cleaner
Blue & Green Degreaser Wet
HD grön
Orchard Autocare Iron Cleanse
Tvätt med GLARE Ultra Wash
Lätt claying med Ultima Elastrofoam
Torkning med MF-dukar
Ultima Tire & Trim Guard Plus på svart plast, gummi och däck.
GLARE Rapid Action Spray Polish på fälgarna.
Polering och lackskydd:
Lätt polering med RG T3000, GLARE Micro-Finish polermedel och RGs orange våfflade medium rondeller.
Applicering av GLARE Professional Polish Lackförsegling i två steg, först med maskin och svart mjuk rondell, sen andra steget för hand.
En bild under jobbet, håller på att handpolera och skydda dörrgångarna och lister, Glare där med. Garaget är lånat av en arbetskollega.

Efterbilder:

Omdömen om Glare:
Ultra Wash - Tyckte det var ett helt okej schampo, håller nog mig till det över vintern.
GLARE Rapid Action Spray Polish - ganska trögflytande, rekommenderas inte att sprayas på fälgarna, fick vita fläckar på däck, bromsskivor och belägg, samt inne i fälgen som var svårt att få bort. Sprayade i en MF-duk först och applicerade den vägen, då fungerade det bättre. Får se hur det håller, ganska enkelt att jobba med.
Micro-Finish: Enkelt att jobba med, lätt att torka av. Bra att kombinera med Professional Polish, man slipper sprita mellan. Fast min bil var polerad i juni så tyckte jag att det vart synbart bättre yta. Flingorna i silver metalliclacken syntes tydligare. Mycket nöjd.
Professional Polish Lackförsegling - Ganska tidskrävande med två steg, i alla fall om man kör med maskin. Men bra blev det, riktigt hal och fin yta. Hoppas på bra hållbarhet med, blir enklare att lägga på fler lager när man gjort det en gång. Svårt att se hur tunt man lägger på silver bil, men det gäller de flesta medel. Enkelt att torka av efter med.