Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Test av däckglans - Sammanfattning 101026

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Test av däckglans

Inlägg av Stupid-Flanders » 17 sep 2010 22:33

Nisse skrev:Selaclean gummiförnyare inte i originalförpackningen ser ja... :roll:
Var din kollega som ringde och frågade om det var ok med annan flaska eftersom ni hade slut på originalförpackningen. Riktigt bra service tycker jag :best Många andra företag hade bara restnoterat den produkten och skickat resten. imponerande :jeps

EDIT: Kollegan hann före med förklaringen :D
Senast redigerad av 4 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color, it's a part time job!

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 17 sep 2010 23:05

Ja då vet vi att det är "the right stuff" i flaskan..... :D
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Bewsfroe
Medlem

Inlägg av Bewsfroe » 18 sep 2010 12:24

Tips: Autoexperten säljer Autorangeprodukter varje år på Vallåkraträffen. 2 för 100! Dvs 1 liter. 2,5 liter Blue Magic kostar runt 600 kr annars...
Senast redigerad av 4 Bewsfroe, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Stupid-Flanders » 26 okt 2010 21:15

Sorry att jag inte uppdaterat den här tråden, har haft lite annat i huvudet :roll:

Eftersom sommardäcken är avskruvade för säsongen kommer här en liten sammanfattning.

Alla medel har nu tappat glansen mer eller mindre. Den som höll ut längst var Autorange plus att på det däcket har det inte krupit fram något brunt. :best

Även Sealaclean höll sig riktigt bra. Kom i stort sett inget mer brunt på det däcket än vad som kröp fram första veckan. Den faller dock på att ytan bara blev matt och tråkig från början.

Essex vinyl blir trea när det gäller hållbarheten och på det däcket blev det mest brunt. Dock inte alls lika mycket som tidigare.

Smartgel var det som tappade glansen snabbast och även kröp det fram en hel del brunt. Även här blev det inte alls lika mycket som tidigare.

Jag misstänker att anledningen att det inte blivit lika mycket brunt som tidigare är den kemiskt rena bensinen.

Till våren tänkte jag testa att ge alla däcken en ny omgång med bensin, därefter lägga ett varv Selaclean gummiförnyare på alla däck och avsluta med tre andra medel plus Autorange för att kolla om jag hittar något som jag gillar bättre.
Black isn't a color, it's a part time job!

Skriv svar