såg för övrigt på ett översatt forum att dom tom polerar med datorer i usa
max.

Låter ju som sagt väldigt intressant.Jiiins skrev:Angående kb-metoden så väntar många på att han ska släppa en samman ställd manual så man förstår hur man ska gå tillväga fullt ut, men den har blivit försenad skulle blivit släppt i maj-mån. Vi får vänta och se![]()
/Jiiins

MAX skrev:Låter ju som sagt väldigt intressant.Jiiins skrev:Angående kb-metoden så väntar många på att han ska släppa en samman ställd manual så man förstår hur man ska gå tillväga fullt ut, men den har blivit försenad skulle blivit släppt i maj-mån. Vi får vänta och se![]()
/Jiiins
Och måste ju då kanske inte vara helt fel om det tom kommer ut en bok om ämnet.
Själv har jag kliat mej lite i skallen och varit ner i garaget en snabbis och gått lös på plåt-skåpet
med darlingen![]()
Med fullsmetad lila trissa och autosolnu har ju darlingen(exenter ossilerande finslip)väldigt lite slag ca2.5mm men det tog rätt så bra om man speeda på lite.
men som sagt bara på skoj och inget underverk skedde samt att skåpet är målat i någon halv-matt färg men stor skillnad blev det.
Men det skulle det nog blivit vilken metod man än valt.
Kan tänka mej att poängen med packad trissa ligger i att det blir som ett fint slip-papper när man får hela ytan täckt liknande ett fint våtslip-papper men att man då som bonus får en blank yta i stället för matt vilket inte blir helt fel![]()
mvh max,

Naturligvis ska man inte ha några stora förväntningar.precis som vad man än köper i polerings-väg om man inte redan har klart för sej vad vad som funkar och vad som inte funkar.bustorp skrev:Ha inga stora förväntningar bara........o betänk att det är gjort för Porter cable o liknande maskiner med lite större slag.
PAX:ar o andra kan ni inte räkna med att det ska funka på då slaget är så litet o trissan dämpar en stor del av rörelsen.
Det blir storseger för den roterande med opackade trissor denna gången också.........tveklöst.

Aha, då hade jag tydligen fel...bustorp skrev:Vad jag sett så finns det bara en i Sverige som säljer maskinen man behöver ha.

Jag har bara sett en, skrev jag. Finns det flera ÅF, marcus?marcus skrev:Aha, då hade jag tydligen fel...bustorp skrev:Vad jag sett så finns det bara en i Sverige som säljer maskinen man behöver ha.