Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Kevin Brown-metoden

Poleringssätt och produktval.
MAX

Re: Kevin Brown-metoden

Inlägg av MAX » 23 jun 2009 20:56

Nu har jag blivit så nyfiken på den här kb-metoden så jag måste fråga om någon testat just det här förfarings-sättet :P
såg för övrigt på ett översatt forum att dom tom polerar med datorer i usa :lol: undrar vad dom har för trissa till den då :mrgreen:
max.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 23 jun 2009 21:16

Angående kb-metoden så väntar många på att han ska släppa en samman ställd manual så man förstår hur man ska gå tillväga fullt ut, men den har blivit försenad skulle blivit släppt i maj-mån. Vi får vänta och se ;)

/Jiiins
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

MAX

Inlägg av MAX » 23 jun 2009 21:42

Jiiins skrev:Angående kb-metoden så väntar många på att han ska släppa en samman ställd manual så man förstår hur man ska gå tillväga fullt ut, men den har blivit försenad skulle blivit släppt i maj-mån. Vi får vänta och se ;)

/Jiiins
Låter ju som sagt väldigt intressant.
Och måste ju då kanske inte vara helt fel om det tom kommer ut en bok om ämnet.
Själv har jag kliat mej lite i skallen och varit ner i garaget en snabbis och gått lös på plåt-skåpet
med darlingen :oops:

Med fullsmetad lila trissa och autosol :o nu har ju darlingen(exenter ossilerande finslip)väldigt lite slag ca2.5mm men det tog rätt så bra om man speeda på lite.
men som sagt bara på skoj och inget underverk skedde samt att skåpet är målat i någon halv-matt färg men stor skillnad blev det.

Men det skulle det nog blivit vilken metod man än valt.
Kan tänka mej att poängen med packad trissa ligger i att det blir som ett fint slip-papper när man får hela ytan täckt liknande ett fint våtslip-papper men att man då som bonus får en blank yta i stället för matt vilket inte blir helt fel :P
mvh max,

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 23 jun 2009 23:29

MAX skrev:
Jiiins skrev:Angående kb-metoden så väntar många på att han ska släppa en samman ställd manual så man förstår hur man ska gå tillväga fullt ut, men den har blivit försenad skulle blivit släppt i maj-mån. Vi får vänta och se ;)

/Jiiins
Låter ju som sagt väldigt intressant.
Och måste ju då kanske inte vara helt fel om det tom kommer ut en bok om ämnet.
Själv har jag kliat mej lite i skallen och varit ner i garaget en snabbis och gått lös på plåt-skåpet
med darlingen :oops:

Med fullsmetad lila trissa och autosol :o nu har ju darlingen(exenter ossilerande finslip)väldigt lite slag ca2.5mm men det tog rätt så bra om man speeda på lite.
men som sagt bara på skoj och inget underverk skedde samt att skåpet är målat i någon halv-matt färg men stor skillnad blev det.

Men det skulle det nog blivit vilken metod man än valt.
Kan tänka mej att poängen med packad trissa ligger i att det blir som ett fint slip-papper när man får hela ytan täckt liknande ett fint våtslip-papper men att man då som bonus får en blank yta i stället för matt vilket inte blir helt fel :P
mvh max,

En hel bok tror jag inte att det blir men några A4 blad kanske

/Jiiins
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 24 jun 2009 13:35

Ha inga stora förväntningar bara........o betänk att det är gjort för Porter cable o liknande maskiner med lite större slag.
PAX:ar o andra kan ni inte räkna med att det ska funka på då slaget är så litet o trissan dämpar en stor del av rörelsen.

:nicka Det blir storseger för den roterande med opackade trissor denna gången också.........tveklöst. :nicka
Senast redigerad av 4 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

MAX

Inlägg av MAX » 24 jun 2009 17:42

bustorp skrev:Ha inga stora förväntningar bara........o betänk att det är gjort för Porter cable o liknande maskiner med lite större slag.
PAX:ar o andra kan ni inte räkna med att det ska funka på då slaget är så litet o trissan dämpar en stor del av rörelsen.

:nicka Det blir storseger för den roterande med opackade trissor denna gången också.........tveklöst. :nicka
Naturligvis ska man inte ha några stora förväntningar.precis som vad man än köper i polerings-väg om man inte redan har klart för sej vad vad som funkar och vad som inte funkar.

För det som funkar för andra behöver ju inte funka för en själv.
Men har man redan en porter-cable eller aeg360,flex3401 eller liknande som har ett lite större slag så kostar det inget att testa .och kan det kanske höja effektiviteten med 5-30%(nu taget i luften)så kanske det räcker för just den killen eller tjejen då det är en enkel lösning med den maskinen man har vana av(tillgång till) så att säga. :P

Men ska bli kul att testa denna metod när till-fälle ges med 3401.an samt utan den här tvångs-rotationen så man får ett lika rörelse mönster som vanliga da maskinerna funkar det bättre så är det bra :P blir det sämre så gör det inget :P men då har man ju alla fall provat.

mvh max.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 24 jun 2009 22:24

Jo,så är det nog........

Jag har nog för mycket dåliga erfarenheter av "undermedel" o annat för att köpa allt som skrivs o visas på TV.
Jag vill se det med egna ögon o helst också prova det ett tag för att ö h t tro på det.

O det känns inte ens som jag ändå skulle vilja prova detta då det inte slår en roterande, som jag har några års rutin på.
Det är ett skapat behov, enligt mig, inget annat.

På amerikanska fiskeforum dyker det med jämna mellanrum upp killar som hittat det nya revolutionerande draget, linan, öglan, tafsen o s v.......de gör reklamfilmer i ett akvarium för att visa hur ex.vis draget rör sig o hur dum fiskjä--ln är som hugger på det.
Flying lure hette något.......men vem kan bevisa att det funkar bättre än andra drag?
Vet uppfinnaren när fisken vill hugga? Är han telepatisk?
Får man förtroende för en sådan "reklamvärld"? Fiskar amerikanaren i sitt akvarium? :?

Det fanns ett lackskydd som man kunde elda på.......lägg på Liquid Lustre eller Lustre seven (eller vad tusan det hette) så kan du hälla bensin på lacken o tända på utan att det skadar lacken!!
WOW!! Vilken grej! Det måste ju alla ha!!!!!
Det är bara det att det kan du göra på precis vilken lack som helst, det är inte bensinen på ytan som brinner - det brinner i de blandade ångorna som bildas några mm ovanför ytan, så lacken blir inte ens ljummen.
Men idiotjänken gick på det...........o vaxade o eldade, får man förmoda.

Färgvaxet som skulle återställa din kulör på tjugo minuter o vara hur länge som helst.......det rann ner i avloppet efter några tvättar - om det inte hade regnat innan för då var det redan väck.
Vad gjorde idiotjänken? Jo, han köpte.......(det har kommit en förbättrad edition av det, men.......)
En sorts färgvax skickades t o m med ett "lackstift" som man skulle preppa stenskotten med innan man vaxade.
DET VAR EN HELT VANLIG VAXKRITA med ett chict fordral påträtt !!!! JIPPI!!!

Polerbollen kommer ursprungligen från.........just det - USA.
Vad säger det?

Nu säger jag inte att Kevin Browns packade trissa är en sådan idè - men jag påstår heller inte att det inte är det.......
:nicka :nicka Den som tyar får se....... :nicka :nicka

Ett litet förtydligande:
Alla amerikanare är inte lika lättlurade.........
Detta var bara ett litet urval av amerikanska uppfinningar som kanske inte var så bra - det var reklamarna som gjorde det bra o lurade flockvis med folk.
Det betyder bara en sak:
Det finns fler duktiga reklamare i väster än det finns bra produkter att göra reklam på.
O duktiga reklamare samlas ju där där marknaden är störst - där det finns folk som kan gå på vad som helst.
Gammalt djungelordspråk

MAX

Inlägg av MAX » 26 jun 2009 13:34

Behöver ett förslag på polermedel för den här sortens poler-metod.
då det som jag fattat ska vara ett polermedel som inte bryts ner(ändrar cut)utan behåller samma slip(poler verkan)till det är dags för ny laddning om jag fattat rätt.

Mequars har ju den här sammansättninge om jag förstått rätt (105 ,205) men som sagt lite dyra att köpa in för att testa lite som det heter,iofs så går det väl åt nån gång i framtiden men alla fall . så tips välkomnas.
mvh max. :P

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 26 jun 2009 15:00

Undrar om det finns någon annan tillverkare som har inriktat sig på denna formula, just för Kevin Brown-metoden. Tror inte det.
Vad jag sett så finns det bara en i Sverige som säljer maskinen man behöver ha.
Det blir nog inte någon succé här i Skandinavien, men i USA är ju allt möjligt och jag kan självklart ha fel.
Det har hänt förr.............någon gång ;)
Gammalt djungelordspråk

marcus
Entusiast
Entusiast

Inlägg av marcus » 26 jun 2009 18:05

bustorp skrev:Vad jag sett så finns det bara en i Sverige som säljer maskinen man behöver ha.
Aha, då hade jag tydligen fel...
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 26 jun 2009 22:15

marcus skrev:
bustorp skrev:Vad jag sett så finns det bara en i Sverige som säljer maskinen man behöver ha.
Aha, då hade jag tydligen fel...
Jag har bara sett en, skrev jag. Finns det flera ÅF, marcus?
Finns det hederlig "svensk" garanti eller går det efter EU-regler?
Finns det någon generalagent eller får var o en skicka sina maskiner till USA för ev rep själva?
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 04 jan 2010 00:20

Kom på den här tråden när jag snubblade över dom här två filmerna!

http://www.youtube.com/watch?v=s51LHJrXAK4

http://www.youtube.com/watch?v=6i_cPtLHQDw

/Jiiins :jeps
" En sjuk polernörd "

Skriv svar