Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Vad mer behövs?

Invändig rekond, lädervård
Användarvisningsbild
Grief
Moderator
Moderator

Re: Vad mer behövs?

Inlägg av Grief » 11 jul 2013 00:41

limban skrev:
du sprayar väl i påläggaren ??..
Ja, jag är västgöte, inte idiot ;) lägger så tunt det går, det syns knappt att man lägger ut medel. Blir ändå flammigt sedan.

Fick berätta för ett spån på Autogeek som recenserat IGP och i sin recension klagat på att applikatorn släppte skum att han använde den åt fel håll...

http://www.autogeekonline.net/forum/pro ... -uigp.html
Senast redigerad av 2 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83

Användarvisningsbild
Grief
Moderator
Moderator

Inlägg av Grief » 11 jul 2013 00:45

progge skrev:Köpte mina på Eko. Ägs av Citygross.
detta är den ända jag hittar på nätet.
http://www.dammsugaren.se/Staed--Hygien ... g-Bilvaard

Bild
Finns de på Gekås nu?

Kul att du gillar mina bilder :jeps

Bild från viewtopic.php?f=42&t=7074
Senast redigerad av 1 Grief, redigerad totalt 14 gånger.

koblars
Medlem

Inlägg av koblars » 11 jul 2013 05:17

Får
Köra bort till eko idag då
Senast redigerad av 1 koblars, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
SAABninefive
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av SAABninefive » 11 jul 2013 07:15

limban skrev:
Grief skrev:
progge skrev:

Ultima Interior Guard Plus

Bygger på avancerad teknologi som täcker, förseglar och skyddar varje yta och material i ditt fordon. Denna kristallklara försegling torkar fullständigt och skapar inte en fet yta som drar till sig damm. Textil, skinn och vinyl får istället en fantastiskt silkeslen naturlig yta. Du kommer garanterat uppskatta upplevelsen av att ta plats i din bil och känna hur varje yta är skyddad och har en naturlig finish av nybilskaraktär!

En fantastisk produkt.
Kommer nog aldrig att byta ut denna. :best
Blir fantastiskt flammig på plasten i min Kia, har försökt på alla sätt, så bäst är den inte :)
För vi pratar väl om Interior guard plus nu va och inte schampot? :)
Senast redigerad av 1 SAABninefive, redigerad totalt 14 gånger.

KIA cee´d 1.6CRDi SW Komf-13

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Vad mer behövs?

Inlägg av Manor » 11 jul 2013 08:20

Grief skrev:
Blir fantastiskt flammig på plasten i min Kia, har försökt på alla sätt, så bäst är den inte :)
Jag upplever en viss flammighet på instrumentpanelen i Subarun. Jag har även testat Glare Vinyl & Leather med samma resultat.

Då alla andra ytor har blivit perfekta så har jag nu börjat misstänka att det är en "synvilla" och att det är ljuset genom vindrutan som spelar mig ett spratt. Hela panelen är inte "flammig" utan det är främst två partier som ser annorlunda ut från förarsätet. Sett från passagerarsätet så syns dock inte detta.

Jag vet inte om det kan vara samma-lika även för dig. Kanske det också hänger ihop med att materialvalen skiljer sig åt i asiatiska bilar?
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Vad mer behövs?

Inlägg av Manor » 11 jul 2013 08:22

Grief skrev:
limban skrev:
Ja, jag är västgöte, inte idiot ;) lägger så tunt det går, det syns knappt att man lägger ut medel. Blir ändå flammigt sedan.

Fick berätta för ett spån på Autogeek som recenserat IGP och i sin recension klagat på att applikatorn släppte skum att han använde den åt fel håll...

http://www.autogeekonline.net/forum/pro ... -uigp.html
Hahahaha, ja där verkar CeeDog har gjort en miss.
Jag måste dock försvara honom lite...han är inget spån generellt (han fick väl hjärnsläpp här) utan har gjort väldigt många bra recensioner och videoklipp på diverse produkter :).
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator

Inlägg av progge » 11 jul 2013 08:41

Grief
Finns de på Gekås nu?
Bara i den där vårdboxen, där är bara en styck i.
Har lämnat mina synpunkter till dem, får väl se vad som händer.
Har bunkrat upp så jag klarar mig.
Kul att du gillar mina bilder
Bra macro som verkligen visar längden på fiber i MF.
Svårt att förklara mjukheten i dessa dukar. Använder 6 st när jag tvättar bilen. Kanon till detta.
Senast redigerad av 1 progge, redigerad totalt 14 gånger.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
Grief
Moderator
Moderator

Inlägg av Grief » 11 jul 2013 08:57

Manor skrev:
Jag upplever en viss flammighet på instrumentpanelen i Subarun. Jag har även testat Glare Vinyl & Leather med samma resultat.

Då alla andra ytor har blivit perfekta så har jag nu börjat misstänka att det är en "synvilla" och att det är ljuset genom vindrutan som spelar mig ett spratt. Hela panelen är inte "flammig" utan det är främst två partier som ser annorlunda ut från förarsätet. Sett från passagerarsätet så syns dock inte detta.

Jag vet inte om det kan vara samma-lika även för dig. Kanske det också hänger ihop med att materialvalen skiljer sig åt i asiatiska bilar?
Kan mycket väl vara så, instrumentbrädan i Cee'd är av någon räfflad gummiliknande plast som rent ut sagt är bedrövlig. Tycker jag har samma problem på slät mörk plast dock.
Har behandlat dörrsidorna som delvis har samma material som instrumentbrädan och delvis slät mörk plast och har problem med viss fläckighet även där.

Har behandlat några andra bilar med IGP och inte sett fläckighet, men de har betydligt ljusare inredning där nyanskillnader och grader av matthet inte är lika tydliga. Plasten i KIA är nog extremt känslig. Min reservation var mot att medlet beskrevs som "bäst", skulle det vara det skulle det klara även KIA-inredning ;)

Manor skrev:
Hahahaha, ja där verkar CeeDog har gjort en miss.
Jag måste dock försvara honom lite...han är inget spån generellt (han fick väl hjärnsläpp här) utan har gjort väldigt många bra recensioner och videoklipp på diverse produkter :).
Ett ganska substansiellt hjärnsläpp. Förvånar mig att ingen annan noterat i tråden om misstaget. Det leder mig att tro att han är otroligt duktig och noggrann på att detaljera och beskriva vad han gör, men att han kanske inte har en aning om vad han håller på med ändå. Ibland är det svårt att se skillnaden ;)
Senast redigerad av 1 Grief, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Grief
Moderator
Moderator

Inlägg av Grief » 11 jul 2013 09:00

progge skrev:
Bara i den där vårdboxen, där är bara en styck i.
Har lämnat mina synpunkter till dem, får väl se vad som händer.
Har bunkrat upp så jag klarar mig.

Bra macro som verkligen visar längden på fiber i MF.
Svårt att förklara mjukheten i dessa dukar. Använder 6 st när jag tvättar bilen. Kanon till detta.
Har du någon man kan kontakta? Är ju inte där jätteofta, men det brukar kunna ge resultat om fler hör av sig :)

Tyckte bilden blev rätt brusig, men använd den gärna för att sprida budskapet :)

Skriv svar