Om du menar Buffer som yrkesrekondmedel så är det nog ganska ute av den anledning du nämner. Det kostar att rädda en oxiderad bil.peppe skrev: ja du bustorp. jag har haft sådana lik bilar så att räcker....det jag vill säga att buffer har nog gjort sitt med tanke på att ingen vill ju lägga en krona på en gammal häck med tanke på att det är inte direkt gratis att polera en bil,så folk vill inte betala vad det kostar tyvärr.folk är ju mer rädda om sin nya bil med klarlackpå
men jag ska göra som du innan jag dumpar något.så jag ska testa det iaf
Men när det gäller att göra jobbet till sig själv eller privat åt andra så är det definitivt ett medel man ska räkna in.
Det var inte mer än knappt 10 år sedan så gott som alla bilar fick klarlack som original.
Innan dess fanns det många solida som var utan klarlack som nya.
Vi som är rädda om våra bilar o vill behålla dem fina eller har hittat en bil man vill rädda har Buffer fortfarande en plats på hyllan.
Det finns ingen som vill rädda en gammal bil om det skulle innebära en hellack för att få den fräsch.
Buffer är ett fullgott alternativ för dem som sen kan sköta det.
Jag har räddat åtskilliga bilar som jag själv sedan slitit ytterligare år/mil på i st f att köra dem sjaskiga som sorkar.
Det behövs en riktigt grundlig rengöring när det gäller oxid annars så är den tillbaka på ett par månader, o där kommer Buffer in.
Det finns inget medel idag som gör en så grundlig rengöring av oxid som Buffer 2000.
De flesta andra polerar istället upp den oxiden de inte får bort o vem vill ha blank oxid?