Jag hade fram till för bra precis en månad sedan en Civic från 2004, närmare bestämt en 5 dr 1,6 på 110 vilda hk
Fördelar:
På alla sätt en väldigt bra bil, rolig på vägar man inte behöver så mycket motor på, bekväm så länge man håller sig till hastighetsbegränsningarna + moms, bränslesnål ca 0,65 l/mil vid blandad motorvägs-/småvägspendling ~6 mil om dagen.
Även väldigt mycket större invändigt än man kan tro.
Nackdelar?
Inredningen - Lite plastig, ser lite enkel och "gammal" ut jämfört med andra bilar från samma tidsperiod. Växelspakens placering på instrumentbrädan kan av vissa beskrivas som lite obekväm, jag gillade det dock stenhårt. Och som tidigare nämnt, det är inte en supertyst bil.
Rost - Det sägs att de kan rosta en del, på min hittade jag dock ingen rost alls.
Service-/reparationskostnad - Verkstadsbesök och till viss mån delar kan vara lite kostsamma. Men det gäller många japanska bilmärken, troligtvis för att de inte går sönder så ofta så totalsumman blir ändå låg.
Jag ägde bilen drygt ett år och 1400mil, det enda jag bytte var bromsklossar bak.
Som referens sålde jag min med ca 11 000 mil på mätaren, nyservad (full bok), nybesiktad, nyrecondad och med fräscha sommar och vinterdäck för lite drygt 40 000 (kommer inte ihåg exakt....

)
Från -04 fick de bl.a. nya framlysen vilket enligt mig lyfte utseende en hel del.
Försökte lägga upp en bild men lyckades inte, titta på länken istället:
https://drive.google.com/file/d/0B7OCTm ... sp=sharing