Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Tips på digital systemkamera
-
mq_foto
- Medlem
Re: Tips på digital systemkamera
Grym kamera, stort grattis. Nikon ger sjukt finare färger, finare än Canon tycker jag.
Senast redigerad av 4 mq_foto, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Nu står valet mellan en Nikon D40 för 3590:- och en Canon EOS 1000D för 4999:- Båda i butik.
Är det värt 1400 kr för en nyare kamera? Kommer jag bli missnöjd med D40:n?
Med nu menar jag innan klockan 19.00. Skyndsamt svar önskas därför
Är det värt 1400 kr för en nyare kamera? Kommer jag bli missnöjd med D40:n?
Med nu menar jag innan klockan 19.00. Skyndsamt svar önskas därför
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
-
Executive
- Medlem
Jag hade tagit EOS 1000D lätt över D40!
Senast redigerad av 4 Executive, redigerad totalt 14 gång.
- mortil
- Moderator

- Kontakt:
D40 är väldigt förlegad teknik har jag för mej . därför dom är så billiga. 
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
-
mq_foto
- Medlem
Du kommer inte besviken alls för någon av de. De är har sina postiva och nackdelar själv klart. Men vill du kunna få tag på extra tillbehör billigare så är det Canon som gäller. Men vilket som, du kommer inte bli besviken alls. Bra kameror verkligen.
Senast redigerad av 4 mq_foto, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

D40 går nog bort. På pappret var den ganska enkel och avskalad redan när den kom. Nu tror jag inte att det berör mig som nybörjare iofs. Sen tycker jag att Canon:en ligger bättre i handen.
Canon Eos 1000D fanns plötsligt i lager i rätt butik idag också, så det blir nog den
Canon Eos 1000D fanns plötsligt i lager i rätt butik idag också, så det blir nog den
...like a boss.
-
hebbe
- Medlem
vi köpte en canon eos450d i söndags, och den är än så länge grym! detta är vår första systemkamera, har en olympus mju 500 åxå. och det väldigt stor skillnad på bilderna.
Senast redigerad av 4 hebbe, redigerad totalt 14 gång.
-
TommyJ
- Medlem
Blev det en EOS 1000D?
Senast redigerad av 4 TommyJ, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Det blir det nog!
Klåparna i butiken hade skyltat fel, så jag fick den klassiska "men datan säger..."-förklaringen. Jag orkade inte kräva upprättelse i butiken kl 19.01 utan sa att vi kan ta det i morgon.
Klåparna i butiken hade skyltat fel, så jag fick den klassiska "men datan säger..."-förklaringen. Jag orkade inte kräva upprättelse i butiken kl 19.01 utan sa att vi kan ta det i morgon.
...like a boss.
- rkoo
- Trogen Medlem

Priser i skyltfönster gäller alltid, oavsett anledning till det skyltade priset. Fel priser i marknadsföring däremot kan man bortförklara men en butik som satt fel prislapp i fönstret måste alltså stå för det priset om kunden kräver det. Väldigt tydligt i marknadsföringslagen.Tantrum skrev:Det blir det nog!
Edit: Var för snabb i tankarna... All visning av priser som inte stämmer är såklart ett brott mot MFL om det inte finns goda anledningar till det. Men däremot är det praxis, tror det finns några gamla domar eller konsumentombudsriktlinjer eller liknande kring det, att butiker står för sina skyltfönsterpriser.
Det är alltså vedertaget inom handeln att skyltpris = giltigt pris om kunden påpekar det.
Senast redigerad av 4 rkoo, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Nja. Jag skulle snarare säga att anbuden inte är bindande och att accepten sker i kassan, varför säljaren både har rätt att sätta vilket pris som helst och låta bli att sälja produkten till mig.
Nu är kameran inhandlad iaf. Det blev en Canon EOS 1000D. Det första exemplaret hade naturligtvis en repa i skärmen så det blev ytterligare en vända på 2 mil. Väl där blir man emottagen av pryoknappen med fläskkotlettfrisyr och bubbelgum. Det var inte min dag idag.
Nu är kameran inhandlad iaf. Det blev en Canon EOS 1000D. Det första exemplaret hade naturligtvis en repa i skärmen så det blev ytterligare en vända på 2 mil. Väl där blir man emottagen av pryoknappen med fläskkotlettfrisyr och bubbelgum. Det var inte min dag idag.
...like a boss.
-
Executive
- Medlem
Otur!
Men grattis!
Men grattis!
Senast redigerad av 4 Executive, redigerad totalt 14 gång.
- André S
- Ny Medlem
Tacka vet jag internethandel så man slipper dessa fläskkotletter..
Men grattis till en ordentlig kamera .. nu kommer vi få se mycket bilder framöver då
Men grattis till en ordentlig kamera .. nu kommer vi få se mycket bilder framöver då
Senast redigerad av 4 André S, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Hehe
Siba på Backaplan brukar vara riktigt bra. Vet inte om det har att göra med att huvudkontoret ligger där också, men det är sällan problem.
Bilder lär det väl också bli
Siba på Backaplan brukar vara riktigt bra. Vet inte om det har att göra med att huvudkontoret ligger där också, men det är sällan problem.
...like a boss.
-
hebbe
- Medlem
[quote="Tantrum"]Hehe
[/quo
ja köpte vår kamera där åxå, och säljaren hade inte kotlettfrilla.
ja köpte vår kamera där åxå, och säljaren hade inte kotlettfrilla.