Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Nya favoriter...?

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Nya favoriter...?

Inlägg av Manor » 04 aug 2014 15:48

Favoritmärken kommer och går på forumet.
Ultima och Menzerna upplever jag som märken som har varit ganska heta. Ultima som ett mer nybörjarmärke sett till lackskydd, men många har fortfarande interiörsmedlet som en favorit. Nu pendlar många röster mot Scholl, CarPro, Optimum och PolishAngle istället.

Där Alto-Nilfisk och Kärscher tidigare nästan ensamma hade högtryckstvättmarknaden så har Kränzle blommat upp som ett hett (om än dyrt) alternativ.

Flex har länge varit poppis inom polermaskiner, men nu har Rupes maskiner blivit mångas favoriter.

Än så saknas kanske Chemical Guy på den svenska kartan, men det är ett märke som är stort och måste ha ett antal intressanta produkter. Mothers ges mycket reklam på Facebook (någon Larry...), men inte så mycket på detta forum än. Meguiars är inte heller direkt stora favoriter på forumet sett till sin storlek som företag, men polermedlet 105 och 205 verkar många tycka är intressanta.

Vilka produkter/märken tror ni på inför det kommande året?
Vad är "hett" och vad kan anses var mer "ute"?
Är grannens gräs alltid grönare :D?
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Arjen
Medlem

Re: Nya favoriter...?

Inlägg av Arjen » 04 aug 2014 15:58

Tror absolut att Chemical Guys kommer bli väldigt stort bara det börjar bli mer tillgängligt i Sverige. Har testat ett par av deras produkter och är supernöjd. Även deras förpackningar är av väldigt hög kvalité, kanske låter irrelevant men tycker det påverkar helhetsintrycket ganska mycket.

Sen har vi ju Orchard Auto Care som förhoppningsvis kommer växa mer och mer under året.
Senast redigerad av 4 Arjen, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
addebe
Medlem

Inlägg av addebe » 04 aug 2014 16:03

Beställde just lite scholl medel (s3goldxxl) samt carpro reflect. Vart även scholl spider + orange + svarta trissor.

Ska testa lite annat...

/Andreas
Senast redigerad av 4 addebe, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Rednales
Kemiexpert
Kemiexpert

Inlägg av Rednales » 04 aug 2014 16:24

Jag gillar när man hittar något som det inte pratas så mycket om och som är riktigt bra till vettiga priser. ValetPro är ett märke som håller hyggliga priser och faktiskt har några produkter som är riktigt bra.
Ett annat märke som jag skulle vilja se mer av i Sverige är Bilt Hamber.
Dodo Juice är det nästan ingen som nämner längre...

Vi är som ett knattelag i fotboll, alla är där bollen är :D
Senast redigerad av 4 Rednales, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 04 aug 2014 16:47

Rednales skrev:
Vi är som ett knattelag i fotboll, alla är där bollen är :D
Klockrent!! :lol:

Ja som är hyggligt ny inom ämnet kan erkänna att jag gärna köper och testar "heta" produkter. Egentligen letar jag efter topp produkter. Jag hatar att använda grejer som inte presterar fullt ut. Sen kan det säkert vara jag som misslyckas med en bra produkt :roll:
Sonax fälgrent är en produkt som verkligen levererar och den byter jag inte bort i första taget. Okej pris för en flaska i det gula varuhuset i söder.

Kränzle 1152TST som ja köpte förra året gillar jag verkligen. Hade en liten Kärcher i massor med år. Använde en Nilfisk mellan variant ett tag. Kränzle är :best
Ibland börjar man lågt och testar sig uppåt. Ibland går pris och kvalité hand i hand.

En del företag skickar med gratisprodukter och det är trevligt! Har nu funnit flera nya bra produkter :jeps
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 04 aug 2014 16:53

Carpro Dlux är det bästa jag har provat på just plast nu så det står mig varmt om hjärtat och Hydr02 sen har vi Scholls alla polermedel gillar jag och Purple på instrumentbrädan är också numera en favorit och RIM7 får vi inte glömma!!! :) Sen har vi Polishangel har endast hunnit prova Master Sealant och Super Sport Fälg Wax och dom båda är grymma :)

På däcken kör jag fortfarande Ultima Tire&Trim har ej hittat något bättre för däck än så länge :)

Skulle fortfarande välja en Flex maskin framför en Rupes

Kul att det kommer nya produkter därför beställer jag mest från England nu för tiden då det är ont om nyheter här i Sverige :)
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Användarvisningsbild
addebe
Medlem

Inlägg av addebe » 04 aug 2014 17:15

Rednales skrev: Dodo Juice är det nästan ingen som nämner längre...
Jag använder Dodo Juice Red Mist som en galning, bästa QDn som finns :)

/Andreas

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 04 aug 2014 18:25

addebe skrev:
Rednales skrev: Dodo Juice är det nästan ingen som nämner längre...
Jag använder Dodo Juice Red Mist som en galning, bästa QDn som finns :)

/Andreas
Jo, den har jag hört ska vara bra...men Perfection och Sonax har väl båda en än bättre QD (tror jag).
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

mikkiz
Medlem

Inlägg av mikkiz » 04 aug 2014 18:36

Gillar oxå dodo juice produkter. Gör mig aldrig besviken :D
Perfection luktar väl kanske godare(smaksak), men vet inte om den är bättre...men det beror väl på vad man gillar för egenskaper iofs.

Red mist ger grym wetlook :jeps
Senast redigerad av 4 mikkiz, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Rednales
Kemiexpert
Kemiexpert

Inlägg av Rednales » 04 aug 2014 18:47

Acrylic Spritz är också en höjdare från DoDo. Håller bättre än Red Mist (om än inte lika glansig) samt att den är vattenbaserad vilket känns bra om bilen inte är 110% torr eftr tvätt.
Senast redigerad av 4 Rednales, redigerad totalt 14 gång.

mikkiz
Medlem

Inlägg av mikkiz » 04 aug 2014 18:56

Har en flaska acrylic spritz men tyckte den va knepigare å applicera...men hållbarheten e klart bättre...
Senast redigerad av 4 mikkiz, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
addebe
Medlem

Inlägg av addebe » 04 aug 2014 19:18

mikkiz skrev:Har en flaska acrylic spritz men tyckte den va knepigare å applicera...men hållbarheten e klart bättre...
Samma sak för mej, leta "streaks" hela tiden. Men kanonmedel, min flaska tog slut snabbt. Polarn köpte jag åt han tyckte det var för jobbigt att lägga Acrylic Spritz så han har la hela flaskan kvar (ska sno den av han kanske haha).

Ska bli kul o testa lite andra polermedel än Menzerna nu oxå.

/Andreas

Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor

Inlägg av WaxDog » 06 aug 2014 09:49

Rednales skrev:Jag gillar när man hittar något som det inte pratas så mycket om och som är riktigt bra till vettiga priser. ValetPro är ett märke som håller hyggliga priser och faktiskt har några produkter som är riktigt bra.
Vilken produkt ur Bilt Hambers sortiment är det du saknar?
Allt kan tas hem :jeps
Senast redigerad av 4 WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

Användarvisningsbild
Swingminx
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Swingminx » 06 aug 2014 10:02

WaxDog skrev:
Rednales skrev:Jag gillar när man hittar något som det inte pratas så mycket om och som är riktigt bra till vettiga priser. ValetPro är ett märke som håller hyggliga priser och faktiskt har några produkter som är riktigt bra.
Jag är nyfiken på vad Korrosol i 5 L dunk skulle kosta :jeps
Senast redigerad av 4 Swingminx, redigerad totalt 14 gång.
// Per Andersson

Lexus LS430
Mazda RX7 TII

Användarvisningsbild
Rednales
Kemiexpert
Kemiexpert

Inlägg av Rednales » 06 aug 2014 11:48

WaxDog skrev:

Det jag menade med mitt inlägg var att jag skulle vilja se att just Bilt Hamber blev ett större märke i Sverige och att då priserna skulle vara lägre. Idag är prisskillnaden mellan Sverige och England allt för stor (precis som för Autoglym). Det räcker med att beställa en produkt från England och priset inkl. frakt är lägre. Tycker det är tråkigt att ni svenska återförsäljare inte kan få bättre inköpspriser och således lägre utpriser till oss konsumenter. Svårt för er att konkurrera på marknaden när vi kunder bara kan klicka hem produkter till halva priset som levereras endast någon dag senare än en beställning från Sverige.

Sorry för OT, men Bilt Hamber gör rackarns bra produkter. Surfex HD, Autowheel och Finis Wax och deras leror (som är outstanding) är det jag testat hittills och alla dessa är helt suveräna. Korrosol och deras schampo är något som kommer inhandlas och testas framöver.

Skriv svar