Jag har sökt runt lite på nätet och letat efter om fler har problem med Chrome och phpBB3 forum (motorn som detta forum bygger på).
Det verkar som att problemet ni upplever är ganska vanligt, speciellt för de som uppdaterat till senaste versionen av Chrome. Dock är detta problem inte bara ett fenomen på just phpBB forum, men kanske mest där, vad vet jag. Flash bannerna som ligger i toppen kan även de vara en del av spöket, dock bara med Chrome då endel vittnar om att Chrome har lite svårigheter med flash efter någon uppdatering.
Jag hittade detta och saxar från ett annat forum:
If you're having a problem with slow typing or otherwise slow performance with Chrome, you might try turning hardware acceleration off or updating your graphics driver.
After updating to Chrome version 36, I experienced a terribly annoying lag when typing into any text box, from the Gmail compose box to the omnibox/address bar. The quick solution was to turn off hardware acceleration. Go to Settings by clicking on the "Customize and control Google Chrome" icon (three parallel bars at the top right corner of the window) and select "Settings", then scroll to the bottom of the "Settings" window and click on "Show advanced settings...". Scroll down to the "System" section. The second item in that section is "Use hardware acceleration when available." Uncheck that box. Worked for me! I got this solution from Leo M's comment to this blog post:
http://googlechromereleases.blogspot.co ... pdate.html
Following the advice of one of the comments in this thread (
https://code.google.com/p/chromium/issu ... ?id=395253), I updated the driver for my display adapter (ATI Mobility Radeon HD 3400 series), and now I can run Chrome with hardware acceleration turned on without a problem. At least in my case, it seems that hardware acceleration in Chrome 36 was incompatible with my old (2009) graphics driver.
Kontentan av ovanstående är att hårdvaruacceleration i senaste Chrome kan vara inkompatibel med grafikdrivrutiner på datorn och orsaka lagget.
Detta kommer säkert inte hjälpa alla med Chrome, men förhoppningsvis någon. Det är också bara en av tusen tänkbara orsaker till att det uppstår. Ni som har detta problem får gärna försöka uppdatera och felsöka och avhjälpa felet på er sida innan vi kan konstatera att något fel på forumet orsakar lagget. Många har hjälpts av att avinstallera och installera om Chrome på datorn.
Tyvärr blir det svårt för oss att stänga av olika funktioner i ett trail-and-error förfarande för att utreda om det är siten som orsakar detta eller er browser. Det är inte bara extremt tidsödande men även inkonsekvent och svårt. Jag skall installera chrome på några burkar och testa själv och se om jag kan reproducera felet ni upplever.
Hoppas ni tycker detta är ett ok sätt att gå tillväga på då vi trots allt gör detta på frivillig basis och har liv och jobb att sköta vid sidan om, förutom att polera bilarna förstås! =)
Posta gärna här om ni når någon framgång..
Mvh
Fox32