Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Märkligheter från Köp & sälj

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
garagehunden KL
Medlem

Märkligheter från Köp & sälj

Inlägg av garagehunden KL » 27 sep 2014 20:39

Jag måste fråga eftersom jag blir lite undrande; om det är jag som är... konventionell, eller vad

Vi tar det hypotetiskt för att inte gå in på person i onödan. Man annonserar i Köp & säljrummet här på forumet om att köpa en typ av produkt. Respons kommer, ett motsvarande objekt finns till salu. Objektet verkar intressant, pris tycks gå att komma överens om och det tackas i princip ja till affären, endast formaliteterna återstår.

Säljaren vill dock först skicka bilder och de skall komma på kvällen vilket tackas ja till. Inga bilder kommer, ingen säljare hörs heller av. Man väntar trots att det egentligen är ganska bråttom inte minst eftersom alternativ uppenbarat sig och varan behövs omgående.
Efter cirka fyra dygn av tystnad skickas en förfrågan om hur det går med objektet men ingen respons. Säljaren har varit inne men svarar inte på pm som är mottaget med frågan om hur det går utan föredrar tydligen att vara alldeles tyst. Inte heller en fråga ute på forumet, ifall pm funktionen skulle vara i olag, besvaras av säljaren. Säljaren är in och vänder igen utan ett ord, osv.

Då undrar jag; är det nån som driver med en eller vad kan det vara fråga om? Kanske ett förfaringssätt som anses helt normalt numera? Tror inte det. Ändrar man sig och inte vill sälja får man väl åtminstone meddela det. Har aldrig varit med om liknande.

Som tur är har jag annars bara goda erfarenheter av köp via forumet, har gjort ett par såna och det har i övrigt bara varit positivt.
Men, det är också viktigt att ta upp såna här knasigheter.

Det är inte som det ska och det det bör påtalas när och om det inträffar.

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator

Re: Märkligheter från Köp & sälj

Inlägg av progge » 27 sep 2014 21:52

Tjenare garagehunden KL.
Jag har köpt saker på Forumet, inga problem vare sig av varan eller frakter.
Svårt att tro att det finns folk som skojar via annonser.
Har hänt att folk registrera sig enbart för att sälja saker, dessa bryr inte jag mig om. :nicka
Tror bara att det rör sig om ett missförstånd, svårt att uttrycka sig i skrift så att båda för står.
Man tror att man är tydlig, men vi är alla olika. :jeps

Bättre lycka nästa gång.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
garagehunden KL
Medlem

Inlägg av garagehunden KL » 28 sep 2014 12:07

Ja, det vill man helst tro att det är missuppfattning, det kan vara lite svårt att se hur bara...

I övrigt är som sagt även jag mycket nöjd med de trevliga och smidiga affärer jag gjort här.

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Norrhyttan » 28 sep 2014 20:55

Det där är inget originellt för detta forum, tycker man stöter på det förfarandet överallt.
Bedrövligt.

Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!

Skriv svar