Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Någon som känner sig nere/låg/ledsen ibland?
-
superjohan
- Medlem
Re: Någon som känner sig nere/låg/ledsen ibland?
.
Senast redigerad av 1 superjohan, redigerad totalt 3 gånger.
- Micke K
- Sponsor

- Kontakt:
- jojje
- Entusiast

Hej, idag var sönerna och jag och hälsade på sambo/mamma. Hon har nu avslutat cytostatikabehandling nr:2 och mår efter omständigheterna bra, den envisa feber hon haft tidigare har lagt sig sedan 4-5 dygn och det är positivt, även hennes aptit har blivit bättre och hon äter ordentligt även det positivt.
Nu är det 10 dygn tills nästa ryggvätskeprov ska tas som visar om leukemin avtagit/minskat eller är oförändrad. Så är hon fortsatt pigg mm så kanske hon kan få komma hem i veckan som kommer.
Ha det gott där ute allihopa:)
Nu är det 10 dygn tills nästa ryggvätskeprov ska tas som visar om leukemin avtagit/minskat eller är oförändrad. Så är hon fortsatt pigg mm så kanske hon kan få komma hem i veckan som kommer.
Ha det gott där ute allihopa:)
- ostkroken
- Entusiast

Usch, otrevlig sjukdom det där. Hoppas allt går väl!
Vroom vroom
Vroom vroom
- jojje
- Entusiast

God morgon, nu har jag haft gumman hemma över natten för första gången på drygt 4 veckor senare idag ska hon tillbaka till KS, vi tycker hela familjen att det var en otroligt skön känsla att ha henne hemma om än bara i ett dygn. Även hon tycker det var skönt att komma hem en stund, sitta och äta på sin plats vid matbordet, sitta i sin fotölj och kolla tv, sova i sin säng.
Ha det bra allihopa:)
Ha det bra allihopa:)
- Micke K
- Sponsor

- Kontakt:
-
Abyss
- Moderator

Underbart att höra detta!
Känns lite fjuttigt när jag tänker på hur jag sakar min familj. Jag möter henne bara på helgerna och ungarna varannan helg. Kommer hem sent på fredag och så går man och lägger sig tidigt på söndag för att orka köra kl 5 på måndag morgon.. Men man är liksom lite nyförälskad varje helg
Hoppas verkligen att det går bra för er!
Känns lite fjuttigt när jag tänker på hur jag sakar min familj. Jag möter henne bara på helgerna och ungarna varannan helg. Kommer hem sent på fredag och så går man och lägger sig tidigt på söndag för att orka köra kl 5 på måndag morgon.. Men man är liksom lite nyförälskad varje helg
Hoppas verkligen att det går bra för er!
Understeer is when you hit the fence with the front of the car
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you
- jojje
- Entusiast

Hej igen, nu har jag sambon hemma över helgen. Man gick runt som barn på julafton här hemma när vi fick veta att hon fick permis hela helgen:)
Ha det bra allihopa..
Ha det bra allihopa..
- ostkroken
- Entusiast

Re: Sv: Någon som känner sig nere/låg/ledsen ibland?
Hoppas att ni får en riktigt trevlig helg tillsammans!jojje skrev:Hej igen, nu har jag sambon hemma över helgen. Man gick runt som barn på julafton här hemma när vi fick veta att hon fick permis hela helgen:)
Ha det bra allihopa..
Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
- jojje
- Entusiast

Hej igen, sambon fick feber igår kväll lördag, bara för henne att packa ihop och åka tillbaka till Karolinska:(
Blev så jäkla ledsen så efter hon åkt iväg så satt jag här och grinade en skvätt, tände ett ljus och bestämde då att varje dag jag är hemma ska ett ljus brinna, bestämde även att jag inte ska raka mig förens hon får komma hem permanent. Halvtaskig skäggväxt som jag har kommer jag inte se klok ut men det skiter jag i, har jag bestämt mig så får det bli så:)
Blev så jäkla ledsen så efter hon åkt iväg så satt jag här och grinade en skvätt, tände ett ljus och bestämde då att varje dag jag är hemma ska ett ljus brinna, bestämde även att jag inte ska raka mig förens hon får komma hem permanent. Halvtaskig skäggväxt som jag har kommer jag inte se klok ut men det skiter jag i, har jag bestämt mig så får det bli så:)
- Manor
- Moderator

Jag håller verkligen tummarna för er Jojje.
Min fru fick diagnosen MS för cirka 2 år sedan, och det har varit 2 riktigt hårda och tuffa år.
Den enda egentliga hjälp som finns att få är bromsmedicin för att minska risken för nya skov, men de skador som redan finns är där för gott. I min frus fall så är det dålig balans, rörligheten i höger ben, känselbortfall, ryckningar och en ofantlig trötthet. Värst alla kategorier är dock de skador som givit frekvent återkommande avgrundsdjupa depressioner, men som de senaste månaderna varit mildare.
Nu efter 2 år så har vi förutom kriget mot sjukdomen även en dust med Försäkringskassan...vilket känns tragiskt och jobbigt att slösa vår energi på
.
Detta ger en verkligen ett visst perspektiv på livet, och hur skört det är
.
Det gäller att ta tillvara på de bra dagarna man har.
Min fru fick diagnosen MS för cirka 2 år sedan, och det har varit 2 riktigt hårda och tuffa år.
Den enda egentliga hjälp som finns att få är bromsmedicin för att minska risken för nya skov, men de skador som redan finns är där för gott. I min frus fall så är det dålig balans, rörligheten i höger ben, känselbortfall, ryckningar och en ofantlig trötthet. Värst alla kategorier är dock de skador som givit frekvent återkommande avgrundsdjupa depressioner, men som de senaste månaderna varit mildare.
Nu efter 2 år så har vi förutom kriget mot sjukdomen även en dust med Försäkringskassan...vilket känns tragiskt och jobbigt att slösa vår energi på
Detta ger en verkligen ett visst perspektiv på livet, och hur skört det är
Det gäller att ta tillvara på de bra dagarna man har.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- jojje
- Entusiast

Känner med dig Manor och alla andra där ute som kämpar..
Det där att sluta raka sig sket sig redan första dygnet, började klia som om man hade fått flatlöss på hakan/halsen, men frisyr har vi iaf lika nu sambon och jag, alltså inget hår alls på skallen så gott som:)
Det där att sluta raka sig sket sig redan första dygnet, började klia som om man hade fått flatlöss på hakan/halsen, men frisyr har vi iaf lika nu sambon och jag, alltså inget hår alls på skallen så gott som:)
- jojje
- Entusiast

Positivt besked, senaste proverna visar att leukemicellerna eller vad dom nu heter är borta
Hon har ju någon infektion i kroppen som orsakar febern men hon får antibiotika för det så om några dagar är nog det fixat oxå.
Jätteklumpen jag haft i magen senaste månaden blev nu bara hälften så stor
Ha det bra allihopa därute..
Hon har ju någon infektion i kroppen som orsakar febern men hon får antibiotika för det så om några dagar är nog det fixat oxå.
Jätteklumpen jag haft i magen senaste månaden blev nu bara hälften så stor
Ha det bra allihopa därute..
-
henkek
- Trogen Medlem

De låter bra att det går åt rätt håll. Håller tummarna att hon blir helt frisk snart 
- jojje
- Entusiast

Hej på er och God Jul och allt det där.
Sambon har nu varit feberfri i 4-5 dygn så hon kan få komma hem någon/några dagar över jul, och det är vi här hemma så glada för. Planerna var såna att hade hon haft fortsatt feber så hade sönerna och jag åkt till henne och försökt firat jul med henne på sjukhuset.
Nu kan vi ist fira som vi brukar göra ute i stugan:)
Ha det gött..
Sambon har nu varit feberfri i 4-5 dygn så hon kan få komma hem någon/några dagar över jul, och det är vi här hemma så glada för. Planerna var såna att hade hon haft fortsatt feber så hade sönerna och jag åkt till henne och försökt firat jul med henne på sjukhuset.
Nu kan vi ist fira som vi brukar göra ute i stugan:)
Ha det gött..
- Micke K
- Sponsor

- Kontakt:
Ha en riktigt God Jul och sköt om varandra nu !
- progge
- Moderator

God Jul på er alla
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
-
vaxfrasse
- Medlem
God jul, och hoppas ni får en trevlig julhelg tillsammans!
- jojje
- Entusiast

Hej igen.
Kände att jag behövde skriva av mig lite. Höll nyss på att plocka ur diskmaskinen i köket och kände bara att orken/lusten försvann, var tvungen att sätta mig på golvet en stund och samla kraft/tankar mm innan jag kunde fortsätta med diskmaskinen.
Med sambon är det skapligt, hon har ju fortsatt feber var och varannan dag men det är tydligen normalt efter genomgådd cellgiftwsbehandling.
Morsan/farmor hörde av sig häromdagen och undrade om det var någon mat som önskades, ptja en kalops är ju alltid gott sa jag, igår fick jag storbyttan med typ 5-6 kilo kalops i. Vi får matlådor samt middagar två veckor framåt. God var den oxå som alltid, har försökt göra efter hennes recept men det blir inte ika gott.
Ha det bra allihopa..
Kände att jag behövde skriva av mig lite. Höll nyss på att plocka ur diskmaskinen i köket och kände bara att orken/lusten försvann, var tvungen att sätta mig på golvet en stund och samla kraft/tankar mm innan jag kunde fortsätta med diskmaskinen.
Med sambon är det skapligt, hon har ju fortsatt feber var och varannan dag men det är tydligen normalt efter genomgådd cellgiftwsbehandling.
Morsan/farmor hörde av sig häromdagen och undrade om det var någon mat som önskades, ptja en kalops är ju alltid gott sa jag, igår fick jag storbyttan med typ 5-6 kilo kalops i. Vi får matlådor samt middagar två veckor framåt. God var den oxå som alltid, har försökt göra efter hennes recept men det blir inte ika gott.
Ha det bra allihopa..
- ostkroken
- Entusiast

Ja, det är inte alltid lätt att försöka vara stark. Fortsätt kämpa bara och var inte rädd för att prata problem med nära och kära.
Vroom vroom
Vroom vroom