Det var 10 dagar sen senaste tvätten och jag kör cirka 50 mil per vecka, vägarna är rejält saltade och blaskiga här nu så bilen var ganska smutsig, värre i verkligheten än vad jag lyckades få på film.
Medlet blandade jag enligt rekommendation, 1:10 och applicerade med tryckspruta.
Får nog ta med två trycksprutor eller en större nästa gång, skulle inte skada med mer än 1 L färdig blandning som jag hade denna gång.
Lät det verka 4-5 minuter, sen spolade jag av med högtryck, testade både med endast vatten och deras schampoblandning med varmvatten.
Resultet blev lika bra oavsett tycker jag, tog riktigt bra.
Bilen såg helt ren ut, även trafikfilmen på vindrutan fick den bort. (sidorna och uppe där torkarna inte når.)
Det enda som den inte bet på var den gula beläggningen på framfälgarna, får komplettera med fälgrengöring nästa gång.
Mitt omdöme:
Nöjd med detta medel, blir billigt med 50 liter färdig blandning för 400 kr.
Tog överraskande bra och fick bort all synlig smuts, kommer köra vidare på detta och se om jag kan ge den ännu tuffare test under vintern.
5/5 än så länge!
Videoklipp med alla stegen inkl. resultat efteråt: inte bästa filmningen, men hoppas det duger, visa i HD.
Dunken levererad av Waxdog: En efterbild, för mer kika videon!