Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Bästa däckglansen?
-
miken
- Entusiast

Bästa däckglansen?
Har kört med Ultima Tire&Trim och Sonus Tire & Bumper Dressing Gel på däcken länge nu och är väldigt nöjd med dom två men det är alltid kul att testa något nytt så vad kan ni då rekommendera mig? skall vara i gel form ej med trigger
BBV Tire & Vinyl Gloss Extreme är dock ingen favorit...
BBV Tire & Vinyl Gloss Extreme är dock ingen favorit...
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
-
miken
- Entusiast

Re: Bästa däckglansen?
Någon som använder Carpro Perl på däck?? eller Optimum Opti-Bond Tire Gel?
- progge
- Moderator

Jag använder Carpro Perl, mycket nöjd med den.miken skrev:Någon som använder Carpro Perl på däck?? eller Optimum Opti-Bond Tire Gel?
Använder den 1:1 på däck
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
- WaxOnWaxOff
- Medlem
Testade denna förra helgen och blev imponerad.
Gyeon Q2 Tire
http://cdbilvardsprodukter.se/sv/gyeon- ... 400ml.html
Gyeon Q2 Tire
/Martin
SAAB 9-3 Aero -11, SAAB 9-5 Aero -11, SAAB 9-5 Aero -06(RIP)
viewtopic.php?f=13&t=6060
- garagehunden KL
- Medlem
Hur många behandlingar räcker en förpackning till? Håller 5 tvättar låter inte så där väldigt imponerande tycker jag. Men köpte du den förra helgen kanske du inte hunnit prova så länge. När det är nypålagt ser det mesta hyfsat ut antar jag.WaxOnWaxOff skrev:Testade denna förra helgen och blev imponerad.
Gyeon Q2 Tire
Ska också skaffa nåt nytt i den vägen. Vet inte vilket. Var nån som överraskade positivt i nån test här har jag för mig. Kanske Meguiar. Den har jag och är tämligen hållbar. Tycker den är ok, men finns nog bättre. Lite kladdig men det går faktiskt att reglera om man vill ha den mattare eller blankare beroende på hur man lägger på den.
Senast redigerad av 1 garagehunden KL, redigerad totalt 5 gånger.
- Lemerok
- Entusiast

Jag är ute efter att prova något nytt snart med, min Ultima-flaska håller på att ta slut.
Tycker Ultima ger lite för blankt utseende och så stör jag mig på hur kladdigt det är att jobba med, hållbarheten är dock bra.
Optimum Opti-Bond Tire Gel har jag testa på vinterfälgarna, var inte så mycket kvar efter en veckas körning och en tvätt dock. Men de flesta vattenbaserade har ju inte så bra hållbarhet, speciellt om det regnar.
De vattenbaserade är dock snällare mot däcken, men det kanske spelar mindre roll i längden.
Ska kika på Gyeon Q2 Tire, tar gärna andra förslag med.
FINISH KARE 108 TOP KOTE ANTI STATIC TIRE DRESSING är en annan jag läst endel bra om.
Tycker Ultima ger lite för blankt utseende och så stör jag mig på hur kladdigt det är att jobba med, hållbarheten är dock bra.
Optimum Opti-Bond Tire Gel har jag testa på vinterfälgarna, var inte så mycket kvar efter en veckas körning och en tvätt dock. Men de flesta vattenbaserade har ju inte så bra hållbarhet, speciellt om det regnar.
De vattenbaserade är dock snällare mot däcken, men det kanske spelar mindre roll i längden.
Ska kika på Gyeon Q2 Tire, tar gärna andra förslag med.
FINISH KARE 108 TOP KOTE ANTI STATIC TIRE DRESSING är en annan jag läst endel bra om.
-
Halvmatt
- Medlem
Vitt vaselin 45:- på Apoteket.
- Manor
- Moderator

Orchards Glitz är ok, men tyvärr är inte hållbarheten så bra på den heller.
Även jag har väl uppfattat Ultima som "bäst" av de som jag har testat, men håller med om att dt är kladdigt att hålla på med.
Även jag har väl uppfattat Ultima som "bäst" av de som jag har testat, men håller med om att dt är kladdigt att hålla på med.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
AudiS6
- Medlem
Swissvax Pneu
- WaxOnWaxOff
- Medlem
Fungerar ungefär som Ultima vid påläggning. Lika drygt. Går att få matt eller blankt.garagehunden KL skrev:Hur många behandlingar räcker en förpackning till? Håller 5 tvättar låter inte så där väldigt imponerande tycker jag. Men köpte du den förra helgen kanske du inte hunnit prova så länge. När det är nypålagt ser det mesta hyfsat ut antar jag.WaxOnWaxOff skrev:Testade denna förra helgen och blev imponerad.
Gyeon Q2 Tire
Ska också skaffa nåt nytt i den vägen. Vet inte vilket. Var nån som överraskade positivt i nån test här har jag för mig. Kanske Meguiar. Den har jag och är tämligen hållbar. Tycker den är ok, men finns nog bättre. Lite kladdig men det går faktiskt att reglera om man vill ha den mattare eller blankare beroende på hur man lägger på den.
Gillar den extremt hydrofobiska ytan.
Återkommer med betyg på hållbarhet.
/Martin
SAAB 9-3 Aero -11, SAAB 9-5 Aero -11, SAAB 9-5 Aero -06(RIP)
viewtopic.php?f=13&t=6060
- Lemerok
- Entusiast

Rapportera gärna in om du tycker däcken håller sig finare och renare längre med, ska ju ha sån effekt också.WaxOnWaxOff skrev:
Fungerar ungefär som Ultima vid påläggning. Lika drygt. Går att få matt eller blankt.
Gillar den extremt hydrofobiska ytan.
Återkommer med betyg på hållbarhet.
- Funk
- Moderator

Jag kör med Lahega 65, och eftersom den är så lättapplicerad får däcken en omgång vid varje tvätt..
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Perra83
- Entusiast

Testade CarPro PERL idag för första gången. Kommer att tvätta bilen på onsdag el torsdag.
- nybbe79
- Medlem
Ni som använder däckglans, drar inte det åt sig en massa vägdamm så däcken blir väldigt dammiga?
- Hej
- Medlem
Nä, dammiga tycker jag inte att dem blir.nybbe79 skrev:Ni som använder däckglans, drar inte det åt sig en massa vägdamm så däcken blir väldigt dammiga?
-
miken
- Entusiast

absolut inte!nybbe79 skrev:Ni som använder däckglans, drar inte det åt sig en massa vägdamm så däcken blir väldigt dammiga?
- Perra83
- Entusiast

Körde några mil idag, både landsväg och i stan. Ser fortfarande ut som igår när ja la på PERL.
-
miken
- Entusiast

kör du Perl utblandad med vatten eller som den är?Perra83 skrev:Körde några mil idag, både landsväg och i stan. Ser fortfarande ut som igår när ja la på PERL.
- progge
- Moderator

miken skrev:kör du Perl utblandad med vatten eller som den är?Perra83 skrev:Körde några mil idag, både landsväg och i stan. Ser fortfarande ut som igår när ja la på PERL.
Jag använder Perl 1:1 på däck.
Fungerar kannoners
Mvh Progge
- Perra83
- Entusiast

Ja la på direkt ur flaskan. Däremot har ja inte bra svampar att lägga på med...progge skrev:miken skrev:kör du Perl utblandad med vatten eller som den är?Perra83 skrev:Körde några mil idag, både landsväg och i stan. Ser fortfarande ut som igår när ja la på PERL.
Jag använder Perl 1:1 på däck.
Fungerar kannoners