Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
GRILLAT
- Perra83
- Entusiast
Re: GRILLAT
Ja kollade på dom grillarna. Najs att bara kunna slajda undan locket.
Hel grillad kyckling är väldigt gott. Billigt är det oxå. Ja brukar grilla två med en ölburk inuti.
Hel grillad kyckling är väldigt gott. Billigt är det oxå. Ja brukar grilla två med en ölburk inuti.
- MattisH
- Trogen Medlem
Tänkte testa den här som jag också fick med igår som extra tillbehör:Perra83 skrev:Ja kollade på dom grillarna. Najs att bara kunna slajda undan locket.
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
- progge
- Moderator
beer can chicken.
Mums filibaba
Den där hållaren, ser bra ut.
Mums filibaba
Den där hållaren, ser bra ut.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
- Lefty
- Medlem
Har en sån där, funkar braMattisH skrev:Tänkte testa den här som jag också fick med igår som extra tillbehör:Perra83 skrev:Ja kollade på dom grillarna. Najs att bara kunna slajda undan locket.
-
- Medlem
Har också en sån, väldigt nöjd. Förutom med gallret då... Ska kolla gjutjärnsgallret.MattisH skrev:Igår fick jag grillen och monterade den.. Vilken grillMattisH skrev: 30 årspresent...
PERFORMER® PREMIUM GBS® 57 CM med gasoltändning av kolen, kolförvaring och trådlös timer
Premiär idag med tillbehöret för att grilla en hel kyckling...
- MattisH
- Trogen Medlem
-
- Medlem
Tycker det blir dåligt efter en säsong. Kromet släpper/slits ut och det bränner fast och svårt att göra rent. Borstar direkt efter grillning men det hjälper inte. Men det finns ju rostfritt och även gjutjärn...
- MattisH
- Trogen Medlem
Aha, mitt är i rostfritt, tungt som tusan. Visst brände det fast, men det brinner av nästa gång man tänder.
Mitt gamla förkromade stålgaller i den gamla webern är inte kromat längre. Jag har aldrig rengjort mitt galler utan kastar det i gräset i daggen över natten och borstar det nästa gång det är uppvärmt över kolen.
Det nya gallret borstade jag av lite lätt efter grillen i söndags. Det blev hamburgare och inte kyckling.... Kyckling till helgen istället!
Mitt gamla förkromade stålgaller i den gamla webern är inte kromat längre. Jag har aldrig rengjort mitt galler utan kastar det i gräset i daggen över natten och borstar det nästa gång det är uppvärmt över kolen.
Det nya gallret borstade jag av lite lätt efter grillen i söndags. Det blev hamburgare och inte kyckling.... Kyckling till helgen istället!
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
- Fiskepojken
- Trogen Medlem
Läste på något amerikanskt grillforum att om stryker grillgallret med en halv rå potatis så ska det inte fastna. Provade härom dagen när jag brände på lite kotletter och dom fastnade inte.
Min andra hobby är http://grillegrill.blogspot.com/
- Perra83
- Entusiast
Är det inte som när man steker i rostfri stekpanna. Sitter det fast så vänta lite så släpper det.
Ja har bara hört men aldrig testat att låta gallrena ligga i gräset över natten. För mig funkar det att hetta upp gallret ordentligt och borsta rent med någon form av stålborste. Till emaljerat galler är det nog en mässingsborste som ja har. Helt rent tycker ja inte att det behöver vara så länge det inte är gammal fett som blänker utan endast lite förkolnat fnas.
Ja har bara hört men aldrig testat att låta gallrena ligga i gräset över natten. För mig funkar det att hetta upp gallret ordentligt och borsta rent med någon form av stålborste. Till emaljerat galler är det nog en mässingsborste som ja har. Helt rent tycker ja inte att det behöver vara så länge det inte är gammal fett som blänker utan endast lite förkolnat fnas.
-
- Medlem
Blev en sån här rackare idag!
Ska ut och sätta ihop den nu.
Genesis EP-330
Genesis EP-330
- jojje
- Entusiast
Trevlig sak, har en lika själv fast svart. Grillar grymt bra.Macina skrev:Blev en sån här rackare idag!
Genesis EP-330
- Perra83
- Entusiast
Varför har de flesta en svart grill?
Använder ni sidobrännaren ni som har en? Jag valde E-310 för att ja inte såg mig behöva den...
Använder ni sidobrännaren ni som har en? Jag valde E-310 för att ja inte såg mig behöva den...
- Manor
- Moderator
Jag hade sidobrännare till min föregående gasolgrill (inte en Weber). Jag använde den en gång och upplevde den som ganska värdelös...kanske värma sås på möjligtvis...men kanske lite krystat.Perra83 skrev:Varför har de flesta en svart grill?
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
- Medlem
Jag föll för kopparfärgen och då fanns inget att välja på.Perra83 skrev:Varför har de flesta en svart grill?
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
-
- Medlem
Så, vilket lackskydd kan jag lägga på grillen som är värnetåligt. Gärna något sprutskydd typ speed seal! Jag har glare också men inte tiden just nu!
- Perra83
- Entusiast
Polishangel Presto Detail nöjde jag mig med på min Weber. Står hela tiden under överdraget.
Grillade lite kyckling, ost som gnisslar och majs ikväll. Så skönt med en rejäl grill som varken rostar eller skramlar.
Grillade lite kyckling, ost som gnisslar och majs ikväll. Så skönt med en rejäl grill som varken rostar eller skramlar.
-
- Medlem
Så detailer av valfri sort borde gå fint på grillen?
- Manor
- Moderator
Glare tål värme och kan exempelvis läggas på ljuddämpare på motorcyklar.Macina skrev:Så, vilket lackskydd kan jag lägga på grillen som är värnetåligt. Gärna något sprutskydd typ speed seal! Jag har glare också men inte tiden just nu!
Det tar väl 5-10 minuter att fixa till grillen...så vad menar du med "men inte tiden nu"?
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
- Medlem
Jasså! Räcker det att lägga enbart glare som ett vax utan att lägga polishenManor skrev:Glare tål värme och kan exempelvis läggas på ljuddämpare på motorcyklar.Macina skrev:Så, vilket lackskydd kan jag lägga på grillen som är värnetåligt. Gärna något sprutskydd typ speed seal! Jag har glare också men inte tiden just nu!
Det tar väl 5-10 minuter att fixa till grillen...så vad menar du med "men inte tiden nu"?
Jasså! Räcker det att lägga enbart glare polish som ett vax utan att lägga microfinish då?Manor skrev:Glare tål värme och kan exempelvis läggas på ljuddämpare på motorcyklar.Macina skrev:Så, vilket lackskydd kan jag lägga på grillen som är värnetåligt. Gärna något sprutskydd typ speed seal! Jag har glare också men inte tiden just nu!