Jag har äntligen införskaffat mig pärlan, en Saab 9-3 2,0T.
Tidigare äger en äldre man i sina bästa år, som har tagit väl hand om bilen. Lämna in den för rekond samt
dom 3-4 första åren lämna in den för lackrengöring ( Eller vad det nu heter )
Nu vill jag ta hand om bilen så bra jag bara kan, där av vill jag först och främst ha tips på tvätt! och vanlig vaxning.
Kommer förmodligen spenderar 3/5 gånger i en tvätt själv hall, Övrig åker jag över till far och tvättar på uppfart med tillgång till det mesta.
- Vad för produkter ska man införskaffa sig?
( Jag har införskaffat mig Sonax produkter. Schampo, avfettning fälg rengöring)
- Utom Schampo och avfettning vad behöver man?
- Vaxning jag har nog aldrig ansträngt mig mer än 1 gång på min första bil att utföra detta. Tips?
Kommer INTE skaffa mig en maskin för detta.
-Gummilister på bilen är slitna och tråkiga vad rekommenderas här för att få upp lite liv i dom?
- Efter behandling på både bil och fälgar
( fälgar fört och främst vid bytte till sommar/vinterdäck)
Rekommendera gärna märken och varför jag ska välja vad?
SIDE NOTE
*******************************************************************************************************************************************
I övrig när jag ändå skapar en tråd. Värt med att göra rekond på en bil som ska säljas för ca 25 tusen?
Jag har varit lat med denna bil och den har lite Stockholms parkerings skador samt insidan börjar se tråkig ut.
Rengöring av säten hur gör man? Min far rekommendera att bara blöta upp dom och låta torka i solen. (Ej läder)
********************************************************************************************************************************************
ALLA tips uppskattas!
// Mats