Reggade mig på detta forum bland annat för att få råd om hur jag skulle gå till väga för att polera bort oxid och gamla märken från dekaler på min crossbuss. Jag har aldrig riktigt polerat någon bil ordentligt förut så crossbussen, en Renault Master blev mitt första riktiga projekt!
Fick en del bra råd i min tråd och lovade att posta bilder på slutresultatet, så här kommer det.
Före-bilder:
Som synes, en massa tydliga märken från gamla dekaler... En spis-firma i Stockholm. En väldig massa repor
och lite bulor också... Tyvärr glömde jag bort att ta fler före-bilder på helheten... Ville bara komma igång!
![Bild](http://forumbilder.se/ECI9K/20150726-200413.jpg)
![Bild](http://forumbilder.se/ECI9K/20150920-113858.jpg)
Efter-bilder
Lite bättre åtminstone
![okej :jeps](./images/smilies/good2.gif)
![Bild](http://forumbilder.se/ECI9K/20150920-162537.jpg)
![Bild](http://forumbilder.se/ECI9K/20150920-165329.jpg)
![Bild](http://forumbilder.se/ECI9K/20150920-170216.jpg)
![Bild](http://forumbilder.se/ECI9K/20150920-170137.jpg)
Vad har jag då använt?
- Blue & Green Degreaser wet
- HD Grön
- Bilt Hamber Korrosol
- Meguiars NXT shampo
- Menzerna Heavy Cut Compound 400 på blå, hård skumrondell. Oscillerande maskin.
- Menzerna Powerlock, svart mjuk rondell. Oscillerande maskin
- Vista Pro på lister
Egentligen borde jag väl ha kört ett lite finare polermedel efter rubbingen, men jag ville prova hur bra resultat det blev med enbart Heavy Cut compound och ett lager Powerlock. Enligt mig helt ok, vad tycker ni andra?
Blir lite sugen på en roterande maskin, då skulle jag nog kunna plocka det där sista och få det riktigt riktigt bra
![toppenbra :best](./images/smilies/f015.gif)