Nisse skrev:Skall man få en rättvis bedömning skall man nog köra med samma maskineri....t.ex Flex 3401VRG samma person som håller i maskinen...samma medel men då olika rondeller för att få ett rättvist utslag....om man nu skall jämföra just olika rondeller....
Kan variera enormt mellan användare (handhavande) med olika tekniker och fram för allt varvtal osv.....bara där ligger en stor skillnad i resultatet...
Personligen är jag skeptisk mot snabba tester för att jämföra bilvårdsprodukter....typ.. du tar dina grejer och jag tar mina och sedan ser vi vilken som få blankast resultat....
Skall man testa just rondeller så skall förutsättningarna vara lika för båda typen...

Nej där håller jag inte med. Rättvisa är väl att dom kör med det dom brukar och vi kör med det vi rekomenderar istället?? Jag kan väl inte ställa mig och köra mina medel med en mindre effektiv maskin samt med sämre trissor för att det ska bli "rättvist"?

Resultat är väl det mest rättvisa man kan uppnå? Jag kan ju inte som sagt byta ner mig i maskin och trissa då jag har ett bättre alternativ. Och vår ulltrissa är ju uppbyggd just FÖR 105an för att ge bästa effekt. Så en trissa kan ju höra ihop med ett medel! Men visst skulle vi kunna köra med vårt medel på deras toptool å optipadarna för att se hur det blir. Låt oss leka med tanken ATT deras medel då skulle ta bättre .. *S* Vad skulle vi uppnå med det? Jo vi skulle konstatera att det finns två sämre sätt å ett bra sätt! =) Du kommer ju bort från själva poängen vilket bilvård går ut på, att få till bästa möjliga resultat på kortast tid.
Förutsättningen är ju en lack, sen är bästa lösningen det som ger bäst resultat på kortast tid som sagt! Så iochmed att det var på samma bil och därmed samma lack vi körde på så är min absoluta uppfattning om att vi hade exakt samma förutsättningar. Men vi valde olika kombinationer utav produkter och maskiner.
Logiken i ditt resonemang är ju som att man inte kan jämföra en bubbla och en Ferrari i prestanda om man inte lyfter in bubblamotorn i Ferrarin och vice versa! *skratt* =)
Vår uppgift som leverantör är att kunna visa bättre alternativ än de som används om möjligt.
Mvh Larry!