Har blandade torkdukar liggande i garaget där jag fixar och inte gjort något underligt som jag vet om
inget mekande eller liknande,
Dukarna har legat i en öppen behållare och nu är dom översta väldigt sträva och känns nästan som det är ett trögt fett på dom.
Har tvätta dom 3 gånger nu
en gång i rent varmt vatten
sedan maskin tvätt med textilrent
och sist rengörande medel för grov smuts
men fortfarande känns dom sträva
har någon råka ut för något liknande ?
Får testa vid nästa tillfälle om det är bara känslan eller om jag får köpa nytt.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
få torkdukar riktigt rena ?
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
få torkdukar riktigt rena ?
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Perra83
- Entusiast

Re: få torkdukar riktigt rena ?
Tvättmaskinen på 60° sen blir dom rena för mig i alla fall. Alla blir inte som nya men rena.
- Lundberg
- Trogen Medlem

Har du torktumlat? Jag upplever dukar som aningen sträva när dom får hängtorka ibland
// Jack
-
marcus
- Entusiast

90 grader långtvätt alternativt att du kokar dem. Jag hade dock, om inte det var mina favoritdukar, kastat dem alternativt använt dem till att putsa t.ex. fälgar eller insteg.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Det är väldigt stor skillnad på kvaliten på microfiber.
som leverantör kan du köpa 2:dra eller 3:dje sortering .. du ser ingen skillnad på duken.. men efter några tvättar så märker du stor skillnad.
vi håller just på att förstärka vårt sortiment på microfiberdukar och höja kvaliten genomgående.
dom nyheterna kommer runt mars 2016 lagom till ladda upp inför vårens polering och puts
// Anders
som leverantör kan du köpa 2:dra eller 3:dje sortering .. du ser ingen skillnad på duken.. men efter några tvättar så märker du stor skillnad.
vi håller just på att förstärka vårt sortiment på microfiberdukar och höja kvaliten genomgående.
dom nyheterna kommer runt mars 2016 lagom till ladda upp inför vårens polering och puts
// Anders