Halloj
Jag kör då en volvo 945a och nu under vintertid kör jag med kallavfettning runt om UNDER rutorna (30 cm ifrån). Allt fungerade kalasbra första tvättarna. Märkte sen med tiden att de började komma olja ifrån sina ställen från vissa lister runt bilen. Och bakluckan får avfettning överallt, och där rinner de mycket olja under rutan (är en list där med).
Kan stå och spruta med min högtryckstvätt säkert 10 min utan att de slutar rinna olja längs lacken. På insidan är de inte fuktigt eller något, har känt. Medlet jag kör med är blue and green degreaser wet som anses vara ett milt avfettningsmedel.
Fler med dessa problem? Känns inte alls kul att lacken får olja över sig samt att de verkligen rinner en täckt oljefärg på 1 meter längs marken..
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Tål inte volvo 940s lister avfettning?
- Perra83
- Entusiast

Re: Tål inte volvo 940s lister avfettning?
Det är då som skum är så bra efter kallavfettningen. Det kryper in bra och tar med sig kallavfettningen som blivit kvar.
-
Theman
- Medlem
Inte kul när man får sådan! Skulle misstänka att du har läckage av rostskyddsmedel från insidan som kommer genom hålen listerna sitter i. Har för mig att de gammal volvobilarna har hål i plåten för fäste av listerna. Därav de många bilarna med just rost i listkanterna.
-
Loweann
- Medlem
Jag kör HD grön blandat med bbv blåa schampoo som skummas på alltid.
Känns drygt om de kommer in till insidan av dörren. Kan man täta hålen med något? Silikon? PL400? Som inte avfettningen äter upp
Jobbigast känns blir bakrutan. Begriper inte hur de kan ta sig in, är torrt bakom (tagit bort panelen på luckan och kollat)
Känns drygt om de kommer in till insidan av dörren. Kan man täta hålen med något? Silikon? PL400? Som inte avfettningen äter upp
Jobbigast känns blir bakrutan. Begriper inte hur de kan ta sig in, är torrt bakom (tagit bort panelen på luckan och kollat)
-
Loweann
- Medlem