Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Kem till högtryckstvätt

Diskutera bilvårdsprodukter här
Marcus E
Medlem

Kem till högtryckstvätt

Inlägg av Marcus E » 31 mar 2016 20:11

Köpte ny tvätt med en slang på som man kan trycka ner i en dunk för att tillsätta lite kem.
Stod i boken att man skulle ha ett PH neutralt medel. Vilket medel är att rekomendera?

Funderade på bilt hamber surflex HD, stod på waxdogs sida att den skulle funka bra till det.

Sen en fråga till, om man spolat av bilen med kem i blandat, kan man svampa bilen direkt eller måste man spola av en vända med bara vatten?

Och en sista fråga... Eller ska man skita i att blanda in nått kem? Gör det nån nytta? :roll:
image.jpg
image.jpg (97.07 KiB) Visad 3451 gånger

miken
Entusiast
Entusiast

Re: Kem till högtryckstvätt

Inlägg av miken » 31 mar 2016 23:29

ja surfex hd är grymt bra medel jag kör det även i foamlancen ibland men det blir inte så mycket skum av det men det rengör effektivt

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 31 mar 2016 23:56

Skapliga tvätten!!!! :jeps :jeps

Jag kör inget kem i min Kränzle utan allt kem går via en foamlance. Spolar alltid av allt kem innan jag svampar. Någon gång ska ja prova att förtvätta och spola av och sedan skumma på schampo och svampa direkt. På sommaren blir lacken så pass ren av en förtvätt så det borde gå bra.

Marcus E
Medlem

Inlägg av Marcus E » 01 apr 2016 09:26

Har ju Foamlance som jag kör med så lite onödigt att blanda i kem i tvätten kanske...

Har ju dragit fram varmvatten också så man kan växla mellen varmt och kallt vatten.

Skriv svar