Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Problem med G5 handtag till Nilfisk 145.3

Diskutera bilvårdsprodukter här
Hankki
Ny Medlem

Problem med G5 handtag till Nilfisk 145.3

Inlägg av Hankki » 05 apr 2016 18:17

Hej alla ni som har/haft eller säljer/sålt denna maskin. Har det varit mycket strul med handtaget?
Jag har nu haft min 145.3 i knappt två år och på den tiden har två handtag gått sönder. Innerröret ca 10-15cm från "rörkopplingen" spricker de i kanten vid förstärkningen, se bild (ber om ursäkt för felfokuserad bild men händerna räckte inte riktigt till). På bilden är inte tvätten startad utan endast ledningstryck.
Första handtaget höll ca två månader och efter lite missförstånd mellan säljaren och nilfisk tog det en tid innan jag fick nytt och tvättandet avtog pga inget garage med vatten i vintertid. Förra sommaren använde jag tvätten och nya handtaget endast några gånger pga skitsommar här i Finland. På hösten skulle jag tvätta upp bilen inför en begravning och skummade med foamlance och när jag spolat ena framskärmen och halva dörren så gick andra handtaget sönder. Uppskattningsvis mellan 5 och 10 gånger använt.
Vatten tar jag både varm och kall så det säkert ska räcka till, har bergvärme så varmvattnet är max 50 grader och blandat med kallt så håller det behaglig temperatur. Undviker onödiga start/stop eftersom jag hört att det är bättre för pumpen.
Tömmer alltid bort trycket ur handtaget när jag är färdig.
Tvätten står alltid varmt året runt.
Har de materialfel i röret eller är det felkonstruerat med "inbyggda" svagheter?
Annars är jag fullständigt nöjd med tvätten :-)
Bilagor
nilfisk.jpg
In my left side brain there is nothing right and in my right side brain there is nothing left!

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast

Re: Problem med G5 handtag till Nilfisk 145.3

Inlägg av ostkroken » 05 apr 2016 21:29

Mitt handtag håller bra, men ser helt annorlunda ut än ditt. Mitt handtag har slät yta överallt.

Hankki
Ny Medlem

Inlägg av Hankki » 05 apr 2016 22:04

Jo, det har en slät yta men på bilden är det bara innerröret.
In my left side brain there is nothing right and in my right side brain there is nothing left!

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av ostkroken » 06 apr 2016 12:07

Ah, ok det förklarar saken. :)

/LG-D855 via Tapatalk

Skriv svar