Jag har nu haft min 145.3 i knappt två år och på den tiden har två handtag gått sönder. Innerröret ca 10-15cm från "rörkopplingen" spricker de i kanten vid förstärkningen, se bild (ber om ursäkt för felfokuserad bild men händerna räckte inte riktigt till). På bilden är inte tvätten startad utan endast ledningstryck.
Första handtaget höll ca två månader och efter lite missförstånd mellan säljaren och nilfisk tog det en tid innan jag fick nytt och tvättandet avtog pga inget garage med vatten i vintertid. Förra sommaren använde jag tvätten och nya handtaget endast några gånger pga skitsommar här i Finland. På hösten skulle jag tvätta upp bilen inför en begravning och skummade med foamlance och när jag spolat ena framskärmen och halva dörren så gick andra handtaget sönder. Uppskattningsvis mellan 5 och 10 gånger använt.
Vatten tar jag både varm och kall så det säkert ska räcka till, har bergvärme så varmvattnet är max 50 grader och blandat med kallt så håller det behaglig temperatur. Undviker onödiga start/stop eftersom jag hört att det är bättre för pumpen.
Tömmer alltid bort trycket ur handtaget när jag är färdig.
Tvätten står alltid varmt året runt.
Har de materialfel i röret eller är det felkonstruerat med "inbyggda" svagheter?
Annars är jag fullständigt nöjd med tvätten