Jag är ny här på forumet och tänkte passa på att börja med att tacka för att man äntligen hittar ett vettigt svenskt forum om bilvård (ja jag vet, jag måste ha legat begravd under en sten senaste åren
Jag har i alla fall snöat in på det här med bilvård (som de flesta på detta forum) och det känns ju kul att hitta något ställe att dela mitt intresse med andra!
Till ämnet:
Jag har tittat runt en hel del senaste tiden på effektiva sätt att vårda bilen. Det många eller i alla fall de flesta seriösa tycks använda är någon typ av foamgun, typ Foam Lance eller liknande. Nu är det så här, jag försöker värna lite om naturen och undviker därför gärna att tvätta kärran på uppfarten, vilket innebär åka till GDS-hall.
Det är där ni mina kära vänner kommer in. Jag tänkte höra med er vad det finns för vettiga "skum sprutor" på marknaden. Tittar man på t.ex. Foam Lance så är ju dem anpassade för att sätta direkt på munstycket på din typ, kärcher, tvättar man emellertid på GDS-Hall så har man ju inte den möjligheten. Vad finns det för vettiga substitut? Hittade en produkt på BBV: http://www.bollnasbilvard.se/trycksprut ... 61037.html
Är detta något att satsa på? Vad säger ni? är det ens nödvändigt att få "skumeffekten" på produkten eller räcker det egentligen med att köpa en "vanlig spruta" och spraya på? vad är egentligen skillnaden mellan skummad produkt och "bara på sprutad produkt"?
Hoppas ni kan guida mig i rätt riktning
MVH//
Lukas