Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Meguiars..

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
MAX

Re: Meguiars..

Inlägg av MAX » 12 nov 2009 21:09

Då kan säga att 85.an ska köras hårt med hög värme för att den ska komma till sin rätt men att det är lätt för flammighet om man exempelvis inte lyckas hålla samma temperatur exempel vis över en hel panel tak,huv,dörr mm men om man lyckas så blir det relativt blankt 8-)men då kanske inte den bästa averkningen, och lite svårjobbat men som sagt så kan man ju köra flera vändor.

Blir ju lite som Tantrum beskrev dom nya medlen 105.an och 205,an som åckså då skulle piskas på lite för att komma till sin rätt men då som Bustorp skrev att allternativet är lammull men då kanske inte till 205,an som jag fattar är en polish medans 85.an och 105,an är rena rubbingar.

Samt att oavsett medel så bryts dom ner allt eftersom och ingen av dom behåller samma verkan hela vägen som jag :oops: inbillat mig(måste ha drömt :P )

Samt att man måste ju testa innan man spricker av nyfikenhet :twisted: (Har ju 480.n :evil: )som ska köras :brumm raka vägen till skroten om det nu blir en femtusen kronors skrotnings-premie som föreslagits av :roll: har alla fall lhört talas om det ;)

Max.
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 12 nov 2009 22:14

Mmm.....ungefär....
Senast redigerad av 1 bustorp, redigerad totalt 14 gånger.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

marcus
Entusiast
Entusiast

Inlägg av marcus » 13 nov 2009 09:46

105 och 205 har, som redan tagits upp tidigare i tråden, en ny typ av slipmedel och fungerar inte riktigt på samma sätt som Meguiar´s äldre polermedel(80,83,85 och 95).

Jag har aldrig gillat den gamla 80-serien, men jag har hört väldigt gott om den nya serien och det var därför ingen överraskning att jag gillade 205:an.
Senast redigerad av 1 marcus, redigerad totalt 14 gånger.

MAX

Inlägg av MAX » 13 nov 2009 18:08

marcus skrev:105 och 205 har, som redan tagits upp tidigare i tråden, en ny typ av slipmedel och fungerar inte riktigt på samma sätt som Meguiar´s äldre polermedel(80,83,85 och 95).

Jag har aldrig gillat den gamla 80-serien, men jag har hört väldigt gott om den nya serien och det var därför ingen överraskning att jag gillade 205:an.
kul med lite mer live info om dessa medel :P

Har ju lite grubblerier om vilka nr jag ska testa men fattar det som att dom nyare 105,an och 205,an ska vara lite mer lättkörda.

Hur långt kommer man då med 205.an då den som jag fattat är en polish produkt(städare samt blänkare) .
Samt då om 105,an exempelvis skulle ersätta menzernas gamla powergloss :?:
troligtvis inte, eller kanske beror ju på vad man kräver av en rubbing lite lättare tvättrepor(borst repor) eller lite vassare repor 8-) som man egentligen ska låta var i fred :mrgreen:

Kördes ju en liten test på senaste garageträffen hos Mortil :jeps
med 105,an vs menzernas powerfinish sida vid sida med mequars bubbelsidiga lammulls hätta och då :o
bedömdes det som att powerfinischen tog hem segern så då börjar man ju fundera om 105,an är en rubbing produkt som just då alla fall averkade mindre än en polish :?

så man kanske skulle kunna säga att 105.an är en medium rubbing .
samt att 85,an sägs inte heller bita speciellt bra trots delad första plats i en avverknings-tabell
http://www.dano.pocketrubbish.com/detai ... tchart.htm

Så om man vill köra mequars medel fullt ut vilken rubbing ska man ta då :?: kanske 95,an
ska ju som sagt skaffa ett par provflaskor men osäker på vilka :?

mvh max.

Skriv svar