marcus skrev:105 och 205 har, som redan tagits upp tidigare i tråden, en ny typ av slipmedel och fungerar inte riktigt på samma sätt som Meguiar´s äldre polermedel(80,83,85 och 95).
Jag har aldrig gillat den gamla 80-serien, men jag har hört väldigt gott om den nya serien och det var därför ingen överraskning att jag gillade 205:an.
kul med lite mer live info om dessa medel
Har ju lite grubblerier om vilka nr jag ska testa men fattar det som att dom nyare 105,an och 205,an ska vara lite mer lättkörda.
Hur långt kommer man då med 205.an då den som jag fattat är en polish produkt(städare samt blänkare) .
Samt då om 105,an exempelvis skulle ersätta menzernas gamla powergloss
troligtvis inte, eller kanske beror ju på vad man kräver av en rubbing lite lättare tvättrepor(borst repor) eller lite vassare repor

som man egentligen ska låta var i fred
Kördes ju en liten test på senaste garageträffen hos Mortil
med 105,an vs menzernas powerfinish sida vid sida med mequars bubbelsidiga lammulls hätta och då
bedömdes det som att powerfinischen tog hem segern så då börjar man ju fundera om 105,an är en rubbing produkt som just då alla fall averkade mindre än en polish
så man kanske skulle kunna säga att 105.an är en medium rubbing .
samt att 85,an sägs inte heller bita speciellt bra trots delad första plats i en avverknings-tabell
http://www.dano.pocketrubbish.com/detai ... tchart.htm
Så om man vill köra mequars medel fullt ut vilken rubbing ska man ta då

kanske 95,an
ska ju som sagt skaffa ett par provflaskor men osäker på vilka
mvh max.