Hej.
Var inne på ett Quick wax först men blir lite osäker efter lite läsning på forumet.
Tanken är att jag ska använda det efter tvätt, få en bättre avrinning samt skydd på lacken.
Är det QD eller Quick wax jag ska använda?
Vad är skillnaden?
//Andreas
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
QD eller Quik wax?
- korvis
- Trogen Medlem

Re: QD eller Quik wax?
En Quick Detailer funkar som torkstöd, ger en hög finish och löser damm, fingeravtryck, vattenfläckar mm. Ger även ett kortvarigt skydd. Använd efter varje tvätt. Jag rekommenderar Orchard Perfection - den e grym!
Ett quickwax är ett spraywax.
Funkar som ovan fast med lite bättre hållbarhet.
Men vill du verkligen bättra på ett befintligt lackskydd så rekommenderar jag lackskydd i sprayform. Här funkar t.ex Orchard Speed Seal ypperligt. Går att lägga på blöt bil och ger en hal och blank yta som du sen kan underhålla med Perfection.
Finns ju dock en mängd sprayprodukter på marknaden.
Jag nämnde bara mina egna favoriter.
Ett quickwax är ett spraywax.
Funkar som ovan fast med lite bättre hållbarhet.
Men vill du verkligen bättra på ett befintligt lackskydd så rekommenderar jag lackskydd i sprayform. Här funkar t.ex Orchard Speed Seal ypperligt. Går att lägga på blöt bil och ger en hal och blank yta som du sen kan underhålla med Perfection.
Finns ju dock en mängd sprayprodukter på marknaden.
Jag nämnde bara mina egna favoriter.
- Lundberg
- Trogen Medlem

Orchard grejer är kanon! Kan verka dyra men en flaska räcker otroligt länge
// Jack
-
jonkegtx
- Entusiast

Sandman88, du har strax ett PM 
- jeensa
- Medlem
Har du ett bra lackskydd så är ju lacken skyddad, att då lägga spraywax tycker jag är onödigt. Väljer hellre en detailer för att lyfta glansen lite xtra efter tvätt.
Mvh jens
Mvh jens