Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Val utav märke på polermedel

Poleringssätt och produktval.
Skriv svar
MrBane
Ny Medlem

Val utav märke på polermedel

Inlägg av MrBane » 07 maj 2017 20:04

Hej!

Jag hade tänkt att lämna iväg min bil för polering men blev inte så sugen på detta efter att jag fick reda på priset så jag köpte mig en egen maskin istället :D

Men nu till min fråga, vilket märke är bäst på marknaden när det gäller polermedel samt trissor?

Såg att Chemical Guys finns och fungerar deras polermedel bra? Finns X antal andra märken och, turtle,sonax,menzerna osv men jag har aldrig använt något utav dessa, dock så fick jag med polermedel när jag köpte min turtlewax maskin men tänkte att det finns nog säkert något bättre märke när det gäller medel. :)

Tack på förhand :)

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Kontakt:

Re: Val utav märke på polermedel

Inlägg av Logan » 07 maj 2017 20:25

Det finns nog inget som heter bäst
alla har sina personliga favoriter.

Själv kör jag mycket menzerna för bilarna
men går över till 3m då det gäller båtar

Tycker att Chemical Guys tar ut väl saftiga priser
även om produkten är ok så är det för mycket.

scholl concept lär nämnas vilket är ett bra steg om man vill ha kvalité utan att tömma plånboken både på polermedel och trissor
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator

Inlägg av progge » 07 maj 2017 20:29

MrBane skrev:Hej!

Jag hade tänkt att lämna iväg min bil för polering men blev inte så sugen på detta efter att jag fick reda på priset så jag köpte mig en egen maskin istället :D

Men nu till min fråga, vilket märke är bäst på marknaden när det gäller polermedel samt trissor?

Såg att Chemical Guys finns och fungerar deras polermedel bra? Finns X antal andra märken och, turtle,sonax,menzerna osv men jag har aldrig använt något utav dessa, dock så fick jag med polermedel när jag köpte min turtlewax maskin men tänkte att det finns nog säkert något bättre märke när det gäller medel. :)

Är det en TW850-OSC du köpt?
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 07 maj 2017 20:41

Som sagt, tycke och smak påverkar likaväl som vilken maskin man kör med...för att inte tala om vilken lack på bilen..
Personligen kör jag mest med Lahegas olika medel till min Flex, men även Menzerna är trevliga. Menzerna finns också i mindre förpackningar om man vill prova sig fram.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

MrBane
Ny Medlem

Inlägg av MrBane » 07 maj 2017 21:07

progge skrev:
MrBane skrev:Hej!

Är det en TW850-OSC du köpt?
Det stämmer bra att jag har köpt TW850-OSC.

MrBane
Ny Medlem

Inlägg av MrBane » 07 maj 2017 21:08

Jag får tacka för svaren, Jag får helt enkelt testa mig fram med olika märken så får jag se vilken jag fastnar för. Jag äger en silvrig V70 som är i väldigt fint skick.

MrBane
Ny Medlem

Inlägg av MrBane » 08 maj 2017 17:30

MrBane skrev:Jag får tacka för svaren, Jag får helt enkelt testa mig fram med olika märken så får jag se vilken jag fastnar för. Jag äger en silvrig V70 som är i väldigt fint skick.
Jag har grundat lite nu under dagen på olika medel men är det någon som har jämfört menzerna mot chemical guys eller är de lika effektiva? priset kvittar för min del :)

Florio
Medlem

Inlägg av Florio » 09 maj 2017 04:30

Rekommenderar Scholl S20 black med deras blå eller lila spiderpads.Lätt att torka av, plockar bort repor och lämnar en otrolig finish.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 10 maj 2017 13:07

Jag har provat ett antal medel och aldrig blivit besviken på något.
Kör man bara några få bilar per år så är inte priset direkt avgörande.

Scholl S20 black med spiderpads som Florio rekommenderar här ovan är fantastiskt bra.
Menzerna har alltid levererat och finns i mindre flaskor (liksom Scholl).

I år ska jag köra CarPro Essence Plus på mina bilar, men detta är inte avverkande bara "fillers" som bör fungera då jag inte har några direkta skador.
CarPro Essence (inte Plus) ska jag testa på en repigare bil för att se om det duger.
Inte för att jag tror att CarPro är bättre utan endast för att det är kul att pröva lite olika grejer.

Bor du i närheten av någon annan forummedlem så kanske du kan få lite provskvättar :).
mvh Manor

MrBane
Ny Medlem

Inlägg av MrBane » 10 maj 2017 20:27

Tack tack för alla svar, ska bli kul att få testa lite polering på min bil här hemma sen. Det blir nog inte så många bilar för min del men tänkte lägga på pps sen utöver poleringen så slipper jag polera så ofta förhoppningsvis :)

Men jag har snöat in mig på Chemical guys polermedel, de hade även denna såg jag nyss: http://www.chemicalguys.com/Scratch_and ... 129_16.htm

Jag får hoppas på att de har bra grejer!

kropolish
Ny Medlem

Inlägg av kropolish » 28 maj 2017 08:42

Florio skrev:Rekommenderar Scholl S20 black med deras blå eller lila spiderpads.Lätt att torka av, plockar bort repor och lämnar en otrolig finish.
Kan också hålla ned fullt ut, har dessutom använt det på plastbåt med mkt bra resultat. Har även S30 +orange spider på lättare puts

Skriv svar