Det var den svårpolerade solida mörkblå lacken på Porschen jag provade på, det jag menade med "städade bra" var att inga polerrosor eller hologram kunde synas trots att jag bara kört med roterande maskin, det var i princip så bra att det var klart för lackskydd, nu körde jag Ultima Paint Prep med dubbelhuvudmaskin efter men det är överkurs.Låter ju intressant med den där foamed woll trissan med lätt gång i, men en liten fråga då om städningen alltså om den städade till klart för lack-skydd,samt då om det var på en mjuk eller hård lack du testade på.
frågar då pga att optipaden som det är bra hugg i med en finare polish inte lämnar en klar yta för lack-skydd på en mjukare lack utan då kräver att man kör efter med en skumtrissa
Sedan en fundering till ang collonite vaxet då jag själv har lite funderingar på det här med den feta ytan jag får efter avrork av mina försök att lägga lack-skydd på den här svarta huven(förutom quick-finishen om jag jobbar den rejält så att säga)och då fireglassen som tyvärr då istället medför att huven måste poleras om alltså blir det torrt eller fett efter avtorket av colloniten samt vad är cobwebs
Collinitevaxet ger ingen fet hinna på lacken utan är "torr", den blir bäst om det läggs på ganska tunnt för hand och torkas av mycket väl när det torkat. "Cobwebs" är de tunna repor som syns som ett ringmönster (spindelnät) kring en ljuspunkt (var man än lyser), det är slumpvisa repor av diverse orsaker som ofta finns i en lack som är några år och lite sliten.
Fick den feta hinnan efter Wurth glansförsegling på den svarta Audin men den försvann helt efter första tvätten. Det är tydligen viktigt att glansförseglingen härdar i ca 24 timmar och då inte utsätts för fukt. Det kan också vara idé att prova med Wurth Polymerförsegling som funkar som s.k. detail spray. Jag använder den för att ibland "fylla på" Glansförseglingen efter tvätt. Skulle vara intressant att se den på din provhuv över Glansförseglingen.