Min far har en 2015 Mercedes CLA (solid svart) som han har maskintvättat en hel del och så har han använt vanlig handduk med vattenspray för att "rengöra bilen" lite snabbt.
Då företaget prioriterar glans över repborttagning så har vi endast vanliga gula mediumhårda polertrissor till båda maskinerna, och använder lägsta varv på Flexen då chefen har sagt det. Misstänker dock att det är inkorrekt. Jag har tillgång till 3Ms polermedel via jobbet (Vit, Grön, Ljusblå, Gul, Mörkblå och svart) men jag är väldigt öppen för att prova nya medel samt pads.
Innan jag bestämde mig för att göra denna tråd så läste jag runt och det låter som att om man vill ha hög avverkning så rekommenderar folk Scholl s3 gold + Lammullstrissa/Spider pad alternativt Meguiars D300+Mikrofibertrissa. Sett att Meguiars M105 är en produkt folk gillar men vet dock inte hur den är med en ull/mikrofiber trissa...
Jag undrar också om jag kan polera direkt efter att jag kört grovrubbing med lammull/MF eller om jag måste köra med en cutting pad innan jag går över till en medium skumtrissa?
När cutting arbetet är klart så tänker jag att skumtrissorna på jobbet borde fungera med ett finare/medium polish, tips på medel mottages gärna!
Efter polering med medium skumtrissa så behöver jag också råd angående finishing pad+medel för att få en fin och blank finish. Funderar också angående på vad för varvtal jag ska ligga på i respektive steg.
Om något inte var tydligt eller om ni har frågor så ställ gärna dem!