När det kommer till utbudet från olika tillverkare så har BBV, Autodude, Chemical Guys och Pingens alla foam Lance där de erbjuder adapter som passar på de OKQ8 som har Quick release (adaptern ser ut som på bild 2 som Lill-Dan la upp ovan).
Av alla de (alldeles för många) timmar jag kollat youtube och läst runt om ”bästa foam Lance” så är det en amerikansk variant som kommit upp, MTM PF22. Källor är bla Obsessed Garage, Pan the Organizer och några fler. Den verkar vara väldigt bra men finns som sagt inte i Sverige vad jag vet.
Själv så har jag enbart testat BBV Ultra Performance 2ggr hittills så kan inte uttala mig riktigt ännu, men BBV har lagt upp ett klipp för att jämföra deras olika varianter på youtube
https://youtu.be/IkPWoC8qupw. Tror även att pingens har lagt upp några klipp på sin youtube som visar deras foam Lance in action.
Personligen tror jag att mycket handlar om att man inte bör köpa de allra billigaste och att den man köper bör ha kapacitet för det vattenflöde man får från sin högtryckstvätt, såväl portabel som i GDS-hall.