Har kollat lite på maskiner i prisklassen ca. 5000 och först var jag inne på en Kärcher men så drog jag mig till minnes mina tidigare erfarenheter av Kärchers produkter som inte är jättebra. Plastiga och smäckiga produkter med mycket småfel, packningar/nipplar etc. som går sönder/lossnar etc. och en sjukt ogin kundservice som alltid utan undantag skyller ifrån sig och hävdar handhavandefel.
Förutom att jag vill att den ska spruta och (framförallt) suga ordentligt så ska den klara av att torrsuga hyffsat. Om vi t.ex. tar exemplet bil/husvagn ska jag inte behöva kånka med mig både en dammsugare och klädseltvätten. Det är en fördel om det ingår mycket tillbehör så man inte behöver lägga ytterligare lusentappar på nödvändiga tillbehör.
Jag har hittat några intressanta modeller som t.ex. Elsea Estro 110, Numatic George, IPC GP 1/16 och så finns det ju ett gäng Kärcher också förstås
Elsea Estro verkar rekommenderas av många och så även Numatic George som tyvärr ser både plastig ut och som en jävla leksak. IPC GP 1/16 ser intressant ut på pappret men är betydligt svårare att hitta omdömen om.
Sååå, någon med koll som kan hjälpa mig välja?
EDIT: Elsea Estro-110 ska det vara, inget annat