Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Utlåning av polérmaskiner.
-
Göran
Utlåning av polérmaskiner.
Jag kollar fortfarande på om vi kan köpa in en flex av varje modell och låna ut gratis till medlemmar på forumet.
Har inte glömt det!
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.
-
MAX
Re: Utlåning av polérmaskiner.
Låter fint det Göran
max.
max.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.
- Jiiins
- Entusiast

Härligt Göran, det hade jag glömt 
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
Masten
- Medlem
Bra idé! En liten fundering bara (är man logistikingenjör så är man
), hur ska logistiken för utlåningen fungera? Vi medlemmar är ju trots allt ganska utspridda i vårt avlånga land... En polermaskin är ju rätt tung så det borde bli kostsamt att skicka runt den med paketpost?
Senast redigerad av 4 Masten, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Ja, det blir nog ganska dyrt att skicka en maskin oavsett vilken form för befordran man väljer.
Men det är ju betydligt billigare än att köpa en
Men det är ju betydligt billigare än att köpa en
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
-
Göran
Precis, vi kanske får lösa det med billigt företagsavtal, och att låntagaren betalar frakten.
Om det är okej för er?
Om det är okej för er?
-
P.Hellberg
Får man möjligheten att låna en maskin innan köp så tycker man inte att det borde göra nån skillnad om det kostar lite .. Mycket bra ide tycker jag..
Senast redigerad av 4 P.Hellberg, redigerad totalt 14 gång.
- bustorp
- Trogen Medlem

Fixar man sen en bra transportlåda som hela tiden följer maskinen så är det inte så dyrt att skicka med Bussgods eller Schenker.
Man klarar sig kanske t o m under 5 kg om lådan inte är för tung......
Självklart måste någon stå för frakten o det är väl lämpligast att det blir den som sänder lådan vidare till nästa låntagare. Det är ju ett sätt att betala för lånet genom att det är den sista låntagarens ansvar att se till så lådan levereras till nästa.
Bor 2 låntagare nära varandra så är det kanske smart att boka efter varandra så slipper den ena frakten genom att leverera den till nästas dörr.
Hur lång lånetiden ska vara o vad händer om det blir en försening? En förseningsavgift?
En "extrafrakt" som betalas till nästa låntagare som får sin frakt gratis som plåster på såren?
Administrationen i samband med det måste nog kluras ut.
Att sända iväg lådan på måndagar eller tisdagar för att säkra en ev. polerhelg för varje mottagare är väl också något att tänka på.
Hur man löser det praktiska med bokningslista o annat hoppas jag att flera förslag kommer in.
Vi ska väl inte låta Göran göra ALLT, eller hur?
Vi kan i a f sponsra med idéerna.......
Man klarar sig kanske t o m under 5 kg om lådan inte är för tung......
Självklart måste någon stå för frakten o det är väl lämpligast att det blir den som sänder lådan vidare till nästa låntagare. Det är ju ett sätt att betala för lånet genom att det är den sista låntagarens ansvar att se till så lådan levereras till nästa.
Bor 2 låntagare nära varandra så är det kanske smart att boka efter varandra så slipper den ena frakten genom att leverera den till nästas dörr.
Hur lång lånetiden ska vara o vad händer om det blir en försening? En förseningsavgift?
En "extrafrakt" som betalas till nästa låntagare som får sin frakt gratis som plåster på såren?
Administrationen i samband med det måste nog kluras ut.
Att sända iväg lådan på måndagar eller tisdagar för att säkra en ev. polerhelg för varje mottagare är väl också något att tänka på.
Hur man löser det praktiska med bokningslista o annat hoppas jag att flera förslag kommer in.
Vi ska väl inte låta Göran göra ALLT, eller hur?
Vi kan i a f sponsra med idéerna.......
Senast redigerad av 4 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk
Gammalt djungelordspråk
-
Göran
1, Schenker blir det antagligen och en trälåda som den transporteras i.
2, Det bästa är antagligen om låntgaren lånar av mig och skickar tillbaka den till mig så jag kan kolla att allt är okej med maskinen.
3, vi får kolla möjligheten med en interaktiv bokningskalender.
2, Det bästa är antagligen om låntgaren lånar av mig och skickar tillbaka den till mig så jag kan kolla att allt är okej med maskinen.
3, vi får kolla möjligheten med en interaktiv bokningskalender.
- Pär_L
- Sponsor

- Kontakt:
ska du ha någon form av säkerhet tex att man betalar in en viss summa som man sedan får tillbaka eller hur hade du tänkt? skulle ju inte vara så roligt för dom andra om någon tycker det vore lämpligt att behålla maskinen

Senast redigerad av 4 Pär_L, redigerad totalt 14 gång.
-
Göran
Jag litar på folk,yerfen skrev:ska du ha någon form av säkerhet tex att man betalar in en viss summa som man sedan får tillbaka eller hur hade du tänkt? skulle ju inte vara så roligt för dom andra om någon tycker det vore lämpligt att behålla maskinen![]()
-
Göran
Vi får ta person-nr, och en kvittenslapp.
- Pär_L
- Sponsor

- Kontakt:
ja för det vore ju väldigt tråkigt för alla andra som vill låna den om det hände.
men roligt att du litar på alla
men roligt att du litar på alla
Senast redigerad av 4 Pär_L, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Det där tror jag funkar bra om ett par grabbar från Bandidos eller Hells Angels kommer över på en fika och hämtar upp maskinen...Om man nu skulle glömma lämna tillbaka den i tid.... 
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
Adde666
bara pma. jag har kontakter.Nisse skrev:Det där tror jag funkar bra om ett par grabbar från Bandidos eller Hells Angels kommer över på en fika och hämtar upp maskinen...Om man nu skulle glömma lämna tillbaka den i tid....
Senast redigerad av 4 Adde666, redigerad totalt 14 gång.
- mortil
- Moderator

- Kontakt:
shit vi skickar min farmor i stället .. synd mormor gått bort för hon va hårdareAdde666 skrev:bara pma. jag har kontakter.Nisse skrev:Det där tror jag funkar bra om ett par grabbar från Bandidos eller Hells Angels kommer över på en fika och hämtar upp maskinen...Om man nu skulle glömma lämna tillbaka den i tid....
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..