Jiiins skrev:
Men tror bustorp menar alla nyheter som överträffar varandra varje halvår ungefär......Men som sagt under tidens gång så får man ju gå vidare o testa är ju väldigt kul. Som mitt senaste sk.test som blev en hit var Concept Vistan och det blev ju just ingen nitlott utan tvärtom! Så det gamla medlet petades
/Jiiins

Exakt, o nu raljerar jag kanske lite........
Två veckor efter (ibland innan) ett nytt medel kommit så har flera stycken kört det o har en massa erfarenhet av det. Det funkar inte där men är jättebra på denoden lacken.
Sen snackar man på som att ingen kan klara sig utan det om man ska rekonda nya ToyotaMazdaVolvoMercan för den lacken är hård o då duger inte det vanliga.
Det är möjligt, men sanningen är egentligen den att 40% av de som skriver vet egentligen inte ett dugg om medlet för de har kört det på en halv huv eller tittat på när någon annan kört en halv huv eller t o m läst om någon som har kört en halv huv.
Till detta medel MÅSTE man ha den våffelsprängda lamullsskumstrissan, annars klipper det inte rätt eller så ger det inte den cut:en. Fetmedel hit o fetmedel dit...........jag blir så trött.
Det händer inte här, men det finns ju fler ställen att skriva på.....Pingens m.m.
Amatören storknar ju av dessa informationspuffar som dyker upp med jämna mellanrum.
Jag säger:
Skit i vad de skriver. Kör med det du vet funkar tills dess du ser att det fattas något för att få till det ELLER om du är nyfiken - prova. Provflaskorna är ju ypperliga till det.
MEN räkna också med att det lika gärna kan bli så att du varken ser eller känner någon skillnad jämfört mot det gamla. Det kan t o m kännas helt fel eller bli sämre resultat........
De flesta nya medlen de snackar om behöver du troligen inte ha för du kommer ändå inte att se skillnad i glans/avrinning eller bedöma livslängden då alla sköter sina bilar på sitt eget sätt.
En del avfettar ofta o andra mer sällan o man behöver ju inte vara raketforskare för att begripa vems lackskydd som sticker först. Jag avfettar en gång före vintern o en gång efter.....o ev. en gång under vintern också. Det kanske är därför som mitt skydd håller glans långt över ett år.
Avrinning/ytsträckning intresserar mig inte det minsta.........det räcker att det glänser.
Nu får jag sponsorerna efter mig (ber dem om ursäkt) men faktum är att det är så som jag försöker förklara...........
Jag har provat ett otal medel under de drygt tre decennierna jag putsat "på riktigt" o kan säga att vart femte-sjätte medel jag testat funkar kanske bättre, de andra fyller ingen funktion utan funkar som de flesta andra. Det är ytterst sällan ståpälsen infinner sig på riktigt, om ni förstår vad jag menar.
Känns det inte WOOOW första gången man testar en kombination så är det i regel inget att ha.
Jag kör sällan en halv huv innan jag bedömer ett medel, det brukar istället bli minst ett halvdussin bilar innan man får riktigt kläm på grejorna.
Det är kanske därför som jag sällan byter märke......har kört samma polermedelsfabrikat sen -95 o först -06 kompletterade jag med 3M o nu kanske det blir Lahega också.
Tror inte att jag ens kommer att behöva prova Menzernas sista släpp då det inte blir bättre än det blir nu.
Lackskydden har däremot varierat lite, men det är inte dem som är aktuella här utan polermedlen.
Oj

det blev nästan som ett litet kåseri, det var ju inte meningen.......
Det syns kanske att jag inte är sponsrad av något speciellt märke.
Förmodligen kan jag knappast bli det heller efter detta.....
Nyårshälsningar får Sveriges Riviera - Blekinge (vad trodde ni?)