Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Billigt

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Billigt

Inlägg av deciso » 19 feb 2010 20:24

För att lindra ångesten över att jag inte har polerat på snart tre månader har jag
handlat några billiga bilvårds produkter. Volvo hade helg öppet med ett reabord i butiken.
Min far hade varit där och berättade att det fanns vax på rea. Drog dit på stubben och köpte
det lilla som fanns kvar. En flaska turtle vax och två flaskor däck glans. 30:- st.

Idag var jag inne en sväng på coop bygg och där sålde dom ut grade sortimentet (tillverkat av hagmans tror jag)
för en futtig tjuga per flaska. Det fanns wax,cleaner,rubbing,vaxschampo och supertvätt. Lyckades behärska mig att bara köpa en flaska. Behövde ju egentligen ingen av dom.
Bild
Senast redigerad av 4 deciso, redigerad totalt 14 gång.

hebbe
Medlem

Re: Billigt

Inlägg av hebbe » 19 feb 2010 20:30

bara så du vet...... man kan aldrig få för mycke bilvårdsprodukter
Senast redigerad av 4 hebbe, redigerad totalt 14 gång.

MAX

Re: Billigt

Inlägg av MAX » 19 feb 2010 21:19

kan ju bara säga efter mitt senaste fynd av billigt dvs auotosols finrubbing :best
så får nog proffsens :? favoriter slänga sig i vägen :P

och mitt favoritvax dvs biltemas supervax grå flaska är helt perfekt rengörande och skyddande alla fall ett tag :lol: samt superhal dvs perfekt för egen bil då man viiiill vaxa ofta :brumm

och om man vänder på steken hur länge håller ett proffsvax jo ungefär lika länge :evil:
ok dom blir ju inte dyrare i längden men ett vax är ett vax och ska det bli blanktare får man polera ordenligt först :brumm

fast en annan sak om jag läste rätt på carranuba tråden dvs det som stod i Görans kopierade inlägg om vita bilar som mackaiver proffset tyckte skulle undvikas dvs vita bilar då dom ej gick att få blanka dvs reflektion av omgivande objekt.

så var det ju tur att jag inte läste det inlägget innan jag polerade min vita 745 för det gick ju som sagt inte att få dom reflekterande ;)

Nää hittar man en favorit oavsett maskin,medel så håll kvar och utveckla det som finns tillhands, själv så gillar jag roterande maskin men har lite kvar till pricken över i`et och det kommer med tiden bara det att det tar längre tid om jag ska byta maskintyp och medel stup i kvarten ;)
max.

Skriv svar