Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Dagens lyckotråd

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Göran

Dagens lyckotråd

Inlägg av Göran » 26 jan 2009 12:32

Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

MAX

Re: Dagens lyckotråd

Inlägg av MAX » 26 jan 2009 20:58

Den var bra här kommer en annan kanske en låt för Nisse att ha med sej i caddilacken
http://se.youtube.com/watch?v=vZJy4gXmFYk
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 26 jan 2009 21:23

MAX skrev:Den var bra här kommer en annan kanske en låt för Nisse att ha med sej i caddilacken
Roy's & Roger's Bilservice...har dom hittat den vita Opeln tro ? :lol: :lol: :lol:
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

MAX

Inlägg av MAX » 26 jan 2009 21:48

Nisse skrev:
MAX skrev:Den var bra här kommer en annan kanske en låt för Nisse att ha med sej i caddilacken
Roy's & Roger's Bilservice...har dom hittat den vita Opeln tro ? :lol: :lol: :lol:
Tror den syntes sist hos någon med polerings-asbinent säger inga namn men tror att det börjar på
M och slutar på X 8-)

MAX

Inlägg av MAX » 28 apr 2009 23:26

:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P Hallelulja gud hör bön tror För hundra gubbar i mej att jag ska gå och köpa mej en lotto-rad först vinst i april-tävlingen och nu har jag lyckas ruska liv i den store(roterande maskin)som gav upp i samband med en utdragen rep-jakt på en gammal volvo som flexusen fick påbörja och avsluta den store skulle som sagt försöka blänka till lite men gav som sagt upp efter 25år :lol:

Men men som sagt var ju tvungen att kolla vad det var för fel då man var lite nyfiken :shock: så jag började med att skruva i sär stick-kontackten inga fel :evil: tog isär maskinen och kollade kolen inga fel :evil: och ingenting bränt :roll: lossade stick-kontakten helt och hållet så jag hade lösa kablar tog tag i den första med tången och så drog jag lite i den fick väl ur en bit på ca en dm kabel-brott :lol:

Vet att jag nämde i mörkrets furste när jag orsakade mörkläggning i garage längan att man skulle kolla kabel anslutningar och skarv-sladdar med jämna mellan rum just för att undvika sånna här missöden men sällan man lever som man lär fy på mej :mrgreen:

Men som sagt nu funkar den igen med ny skarv-kabel och kontakt för att vara på den säkra sidan 8-)
inte för att jag vet om jag behöver den nu när jag har flexusen men då den tjurar kan jag ta den store och när den store tjurar kan jag ta flexusen som sagt att olika lacker behöver ha lite olika behandlingar smisk eller smek ;)

mvh max :brumm

TommyJ
Medlem

Inlägg av TommyJ » 29 apr 2009 18:26

25 år? Knappt inkörd då ju 8-)
Senast redigerad av 4 TommyJ, redigerad totalt 14 gång.

MAX

Inlägg av MAX » 29 apr 2009 22:10

TommyJ skrev:25 år? Knappt inkörd då ju 8-)
Stämmer exakt med knappt inkörd alla fall på poleringar ca två år :mrgreen:
Har nog nämt det i nån tidigare tråd att jag köpte tidigt 80-tal och i syfte att slipa bilar plåtrena i samband med lackerings-arb och rep av plåt-skador på bilar funkar ju kanon med ex 40-120 korns själv-häftande slippappar riktigt skalar bort färgen och gammalt spackel.body och klister-märken med mera på objekten utan att det blir speciellt varmt.

Men har ju haft lite uppe-håll med den till och från då man haft mycket andra jobb att syssla med i mellanåt samt att den blivit stulen en gång i slutet på 90-talet då var det sorg :evil: men lyckades klura ut vem den skylldiga var så efter ett allvarligt samtal så var den till-baka efter ett par dar då den skyldiga hade sålt den och var tvungen att köpa till-baks den :lol: men som sagt kom den till-baka :P

vill nog minnas att den kostade 1500+moms när jag köpte den 83-84 ganska dyrt då men väl investerade pengar och funkar perfekt som sagt vanlig vipp-kontakt av-på och konstant 1500varv och 1500watt stor stark tyst och jämn gång och ca 3,5kg

skulle kanske önska att det gick att ställa varv-talen på den men som sagt passar den mej som hansken :P
bara att tuta och köra :brumm
Kom att tänka på en annan sak med det här att polera bilar på som sagt 80-talet åtminstoende i dom här trakterna södra dalarna var det alldrig ens på tal att polera bilar var dom matta och lite repiga så var det omlack som gällde .någon som vet hur det var i övriga landet :?: skulle vara kul att veta :P
Ett tag var jag inhyrd på en större lack-firma och frågade killen där som enbart lackade bilar om dom alldrig polerade några bilar och fick ett nästan irriterat svar varför det då,för att få dom blanka svarade
jag lite förläget :oops: Då fick jag ett stolt svar att vad kunde bli blankare än en ny-lackad bil :P
klart kan säga att dom resultaten den här killen fick till har jag nog alldrig sett maken till mycket duktig :jeps

max.

Skriv svar