Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Bromoksfärg
- zaphyr
- Medlem
Bromoksfärg
Kanskje et dumt spørsmål, men er det i praksis noen forskjell på 1 & 2 komp. farve?
Selvfølgelig er det en forskjell, men er det så tydelig at den ene holder i 6 mnd og den andre i 2 år?
Det skal sies at jeg ikke driver med racerkjøring, så bremsene blir ikke unormalt varme.
1 Komp
2 Komp
Selvfølgelig er det en forskjell, men er det så tydelig at den ene holder i 6 mnd og den andre i 2 år?
Det skal sies at jeg ikke driver med racerkjøring, så bremsene blir ikke unormalt varme.
1 Komp
2 Komp
Senast redigerad av 4 zaphyr, redigerad totalt 14 gång.
-
Torlejf
Re: Bromoksfärg
Problemet om man använder hammarlack är att det är ett mänskligt Huggormars avföda om man nångång vill måla om dom. 
Sen är jag en sån som undviker silikon i närheten av bilar, trots att det ändå är möjligt att lacka om delar iaf, men det blir 20 gånger jobbigare med silikon i närheten.
Mvh. David.
Sen är jag en sån som undviker silikon i närheten av bilar, trots att det ändå är möjligt att lacka om delar iaf, men det blir 20 gånger jobbigare med silikon i närheten.
Mvh. David.
Senast redigerad av 4 Torlejf, redigerad totalt 14 gång.
- zaphyr
- Medlem
Mulig at jeg prøver hammerlack først da, det er jo billig, og så er biltema tett på hvor jeg borJill skrev:Vi har hammarlack från biltema på våra, funkar strålande bra![]()
250 ml for 4 bromsok? Holder det med 1 strøk maling?
Om hammarlacken holder, så behøver man jo ikke male om.Problemet om man använder hammarlack är att det är ett mänskligt Huggormars avföda om man nångång vill måla om dom.
Mvh. David.
Men om det skalar av hele tiden, så er det litt for mye jobb med å male på nyt hele tiden.
Det er vel det som er vigtig, at den ikke skaler av, misfarges, etc
- Funk
- Moderator

Jag kör också med hammarlack, fungerar jättebra och en burk räcker länge...
Hammarlacken kräver inte heller så ruskigt bra underarbete, den fastnar bra även om det inte är helt rent under.
/Thomas
Hammarlacken kräver inte heller så ruskigt bra underarbete, den fastnar bra även om det inte är helt rent under.
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- zaphyr
- Medlem
Hvor lang tørketid er det på hammarlack?
- Funkytear
- Medlem
Jag har Biltemas motorfärg, röd. Har suttit nu i två år och börjar väl visa tendens till bättrings behov. Men jag tycker det är klart godkänt med tanke på

Senast redigerad av 4 Funkytear, redigerad totalt 14 gång.
Opel? Det blir bara bättre så.
http://www.garaget.org/funkytear
http://www.garaget.org/funkytear
-
Bewsfroe
- Medlem
Biltema har bromsoksfärg... Har den på mina ok funkar skitbra.
Senast redigerad av 4 Bewsfroe, redigerad totalt 14 gång.
- Marxus
- Medlem
http://www.biltema.se/products/product. ... mId=153454Bewsfroe skrev:Biltema har bromsoksfärg... Har den på mina ok funkar skitbra.
Biltema skrev: Bromsokfärg
Snabbt lufttorkande 1-komponents alkydfärg för målning av bromsok. Färgen penslas på (pensel ingår EJ). Ger en blank värmetålig yta som motstår rostangrepp och kemikalier och som är lätt att hålla ren. 250 ml.
Senast redigerad av 4 Marxus, redigerad totalt 14 gång.
Ta ut glädjen i förskott! Det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.
- zaphyr
- Medlem
Satser på denne jeg. Skal på Biltema senere i dag.Bewsfroe skrev:Biltema har bromsoksfärg... Har den på mina ok funkar skitbra.
Takk for alle svar!