Ja om du söker på "dubbeltrissa" eller "biltema" kommer du hitta ett gäng trådar om vad som kan åstadkommas med den maskinen. Testa gärna det.
Nästan idiotsäkert skulle jag säga. Du kommer garanterat inte polera igenom lacken iaf men med en 3 kg-maskin kan man alltid åstadkomma skador om man är oförsiktig. Eller typ får sand i trissorna...
Köp åtminstone 4 rondeller.
Om du tänker köra med QF140 så rekommenderar jag 2 lila hårda och 2 medelmjuka typ gula eller orange ifall du skulle köra med något annat vax/lackskydd senare.
Man tvättar trissorna efteråt. Antingen i en hink med lite yes eller annat alkaliskt medel eller så kör man i dem i tvättmaskin på 40-60 grader beroende på vilka trissor det är.
Men egentligen skulle jag ändå rekommendera dig att köpa en flaska renodlat polermedel, typ Menzerna Power Finish som är riktigt bra med den maskinen, och ett renodlat vax/lackskydd. Då kommer du få bort betydligt mer repor än med bara QF140.
Dock kommer du förmodligen uppleva en enorm skillnade mellan QF140+maskin och handarbete oavsett så det kan ju vara en bra start.
Edit:
Här är en bra länk med många tips:
viewtopic.php?f=10&t=1548&start=0&hilit=dubbeltrissa