Bra väder vet jag inte... men med mössa och öl klarar man det mesta. Så idag och igår har jag alltså stått ute och myst i påsksolen.
Här kommer en redogörelse av vad jag har gjort. Kom gärna med kommentarer!
Igår började jag med svärföräldrarnas A4 för att få lite karmapoäng och testa grejerna.
- Turtle Nano fälgrengöring, Turtle miljöavfettning och HD Grön,
- Avsköljning.
- Rengöring av fälgarna med (med diskborste, mer om det längre ner)
- Tvätt med Turtle Nano Schampo, microfibervante och två hinkar vatten (en med "rent" vatten för avsköljning av vanten och en med schampovatten)
- Avsköljning.
- Inser att det är jäkla massa asfaltsprickar kvar, så jag börjar om med avfettning följt av tvätt av utvalda delar)
- Torkning av bilen med microfiberduk
- Tvätt av fönster med Tutle Nanon fönstertvätt.
- Lackförsegling med Turle Nanon lackförsegling.
Tycker själv att det blev okej. En ganska sliten bil med mycket stenskott och repor, så det är inte världens bästa utgångsläge. Dessutom körde jag ingen QF140 på den, för jag beställde bara en provburk och vågar inte riskera att den ska ta slut innan jag kommit till mig egen bil...
Det jag kom på att jag saknade under tvätten var:
- Fler microfiberdukar
- Fälgborste (var rätt repiga fälgar efter alla diskborstar som använts)
- Något bättre att ta bort asfaltsfläckar med (avfettningen sög helt enkelt)
Detta åtgärdades genom en tur till Jula idag där microfiberdukar och fälgborste inhandlades. Köpte dessutom en plastback att ha allting i. Tog även en sväng förbi den lokala Mekonomen där de har Autoglym och köpte en flaska Instant Tar Remover och spontanshoppade även en flaska Autoglym Metal Polish till mina aluminiumlister.
Har tagit lite bilder med bra kamera också, men har inte med mig sladden till datorn. Därför bara en mobilbild:

Audi A4 Avant 3.0 Quattro, -03
/Robert