Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Pastavax,
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Re: Pastavax,
Detta luktar otroligt gott...
High Definition Wax For the Ultimate Finish

Designed to be used on fine quality paintwork where the owner wishes to achieve a concours winning shine. High Definition Wax imparts a lustre and depth of shine normally only found on the most expensive hand built cars.
High Definition Wax contains a carefully balanced complex blend of durable polymers, Carnauba and microcrystalline waxes, combined with selected solid saturated hydrocarbons and oils. Surfaces treated with High Definition Wax display very high gloss combined with exceptional resistance to environmental contaminants e.g. salt, detergents, UV light, acid rain, industrial fallout, etc. The product is completely free of abrasives, water and emulsifiers.
High Definition Wax represents a major step forward in product advancement and combines the ultimate finish with the ultimate in protection. It is designed to meet the needs of car owners wishing to achieve a finish to concours standard.
High Definition Wax is simply the finest car wax Autoglym has ever produced.
High Definition Wax For the Ultimate Finish

Designed to be used on fine quality paintwork where the owner wishes to achieve a concours winning shine. High Definition Wax imparts a lustre and depth of shine normally only found on the most expensive hand built cars.
High Definition Wax contains a carefully balanced complex blend of durable polymers, Carnauba and microcrystalline waxes, combined with selected solid saturated hydrocarbons and oils. Surfaces treated with High Definition Wax display very high gloss combined with exceptional resistance to environmental contaminants e.g. salt, detergents, UV light, acid rain, industrial fallout, etc. The product is completely free of abrasives, water and emulsifiers.
High Definition Wax represents a major step forward in product advancement and combines the ultimate finish with the ultimate in protection. It is designed to meet the needs of car owners wishing to achieve a finish to concours standard.
High Definition Wax is simply the finest car wax Autoglym has ever produced.
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
- tumba25
- Forumtekniker

- Kontakt:
- Tantrum
- Administratör

Pastavaxer kommer i burk och är fasta i konsistensen 
Jag älskar Meguiars grejer. Jag har Gold Class, NXT 2.0 och #26 i pastaform och alla luktar helt fantastiskt!
Jag älskar Meguiars grejer. Jag har Gold Class, NXT 2.0 och #26 i pastaform och alla luktar helt fantastiskt!
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
-
Torlejf
Dodo Juice luktar inte fisk dom heller direkt. 
Köper alltid godis efter en sån behandling då man varit sugen på det hela jäkla tiden pga lukten.
Mvh. David.
Köper alltid godis efter en sån behandling då man varit sugen på det hela jäkla tiden pga lukten.
Mvh. David.
Senast redigerad av 4 Torlejf, redigerad totalt 14 gång.
-
sodisodi
Endera så köper du mycket varje gång....Torlejf skrev:Dodo Juice luktar inte fisk dom heller direkt.
Mvh. David.
eller så putsar du bilen ofta ......(varje svensk äter 17Kg godis per år)
Senast redigerad av 4 sodisodi, redigerad totalt 14 gång.
-
Göran
Vart kan man köpa dessa?Tantrum skrev:Pastavaxer kommer i burk och är fasta i konsistensen
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Vet faktiskt inte. Meguiars hade t ex. inga pastavaxer i sin monter på Elmia, så jag är inte säker på att de tar in dem till Sweden. Men vilken random engelsk webshop som helst lär ha dem allihop 
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
- WaxDog
- Sponsor

Tror faktiskt inte jag stött på nåt pastavax som inte luktar mer eller mindre gott.
Skulle vara nåt unket vax farsan hade när man var barn då
Har faktiskt ingen aning om vilken ingrediens som gör att dom luktar gott men jag sätter en peng på Carnuban.
Håller med Nisse, HD Vaxet från Autoglym luktar som något man vill sätta tänderna i.
Skulle vara nåt unket vax farsan hade när man var barn då
Har faktiskt ingen aning om vilken ingrediens som gör att dom luktar gott men jag sätter en peng på Carnuban.
Håller med Nisse, HD Vaxet från Autoglym luktar som något man vill sätta tänderna i.
Senast redigerad av 4 WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
-
MAX
Beror ju på vilken doft du är ute efterGöran skrev:Finns det nå´t pastavax med doft?
Har själv testat biltemas brilljantvax nu både på min testhuv och min nya astra combi(superduper högglanspolerad)och det vete sjuttsingen vad det luktar men det luktar alla fall nånting
Men blank är det(pga underarbetet)och lämnar en hal yta med små gulliga vatten pärlor
hållbarheten har jag ingen aning om men det visar sig beroende på hur jag tvättar
max.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.