Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

3M Perfect-It

Diskutera bilvårdsprodukter här
KristoferS
Medlem

3M Perfect-It

Inlägg av KristoferS » 08 maj 2010 22:36

Någon här som provat 3M™ Perfect-It™ III Högglandskydd 09377 eller 3M Polish Rosa 80345?

Vore trevligt att höra lite erfarenheter av dessa två innan jag slår till och beställer. :)
Senast redigerad av 6 KristoferS, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: 3M Perfect-It

Inlägg av bustorp » 09 maj 2010 11:59

09377 har jag bara lagt på två bilar, vit solid o svart met.
Jag tyckte det gav en riktigt bra glans o var lättarbetat med maskinen (dubbeltrissa).
Kunden tyckte väldigt mycket om resultatet. Blir visst riktigt lättvättat även efter lång period.

Jag har haft det med i mina egna privata tester/jämförelser men inte hittat att det synbart sticker ut jämfört med andra enstegsskydd.
Det är ju dock ingen garanti att det inte skulle göra det på andra lacker.
Senast redigerad av 6 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

P.Hellberg

Inlägg av P.Hellberg » 09 maj 2010 12:10

något som jag värdesätter är hur skyddet är att arbeta med tex härdningstid hur det är att torka av osv och inte enbart resultatet. Hur skulle du säga att detta beter sig ?
Senast redigerad av 6 P.Hellberg, redigerad totalt 14 gång.

marcus
Entusiast
Entusiast

Inlägg av marcus » 09 maj 2010 12:14

Jag har aldrig använt mig av 09377, men jag vill minnas att jag har hört att den kan vara stökig om man inte torkar av den ganska fort?
Senast redigerad av 6 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 09 maj 2010 13:01

P.Hellberg skrev:något som jag värdesätter är hur skyddet är att arbeta med tex härdningstid hur det är att torka av osv och inte enbart resultatet. Hur skulle du säga att detta beter sig ?
Den går att torka av med en gång. Jag TROR att jag torkade det mesta med maskinen.
Minns inte om det var speciellt tungt att torka av för hand, det kan också bero på doseringen, så det är ganska individuellt OCH det beror självklart på vad man jämför med, eller hur?
Mer kan jag inte säga efter bara ett par bilar o några testytor............
Senast redigerad av 6 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

KristoferS
Medlem

Inlägg av KristoferS » 09 maj 2010 21:51

Tack så mycket för svaren!
Då kan jag tryggt beställa en uppsättning :)
Senast redigerad av 6 KristoferS, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 09 maj 2010 22:14

de är riktigt jäkligt och jobba med för hand. lägg på och torka av DIREKT. men blir bra yta av de.

jag har en nästan oöppnad flaska ja kan hälla över i en annan om du vill o skicka till dej
Senast redigerad av 6 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

KristoferS
Medlem

Inlägg av KristoferS » 13 jun 2010 13:12

Har nu kört 3M Polish Rosa 80345 på tre bilar, solid röd, svart metallic och marinblå metallic.

Det kritar inte alls mycket och fastnar inte på gummi/plast-lister hårdare än att det går att torka av. Det är så gott som helt dammfritt även när det maskinpoleras. Hållbarheten verkar vara "normal", inget revolutionerande i övrigt.

Största nackdelen med Polish Rosa är just färgen. Sätter sig medlet i ett stenskott på en mörk bil så syns det ganska markant. :)

Största fördelarna är den smarta korken som finns på 3M-flaskorna och hur enkelt det släpper vid polering även när det fått sitta en stund.

Skriv svar