Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

"Luksanerare" Ozon eller Aromatek?

Invändig rekond, lädervård
Användarvisningsbild
_norrland_
Medlem
Kontakt:

Re: "Luksanerare" Ozon eller Aromatek?

Inlägg av _norrland_ » 10 apr 2010 16:26

Kan förövrigt tillägga att det blev en ozonmaskin, den mindre varianten :)
Senast redigerad av 1 _norrland_, redigerad totalt 14 gånger.

peppe
Medlem

Inlägg av peppe » 10 apr 2010 16:29

grattis,du kommer att bli nöjd. :best :cheers
Senast redigerad av 1 peppe, redigerad totalt 14 gånger.

joffs
Ny Medlem

Inlägg av joffs » 31 maj 2010 09:03

Hej,
Mitt första inlägg i det här forumet. Har läst en massa och uppskattar mycket att det finns så många som vill dela med sig av sin kunskap och erfarenheter. Så jag täntke att jag kunde kanske bidra lite.

Under sensommaren förra året fick vi en vattenskada. Försäkringsbolagets fuktgubbe gick ner i krypgrunden för att titta lite och konstaterade att det var för varmt och fuktigt där, samt att syllen längs ena väggen måste bytas. Avfuktare måste installeras mm.

Hittade via ett bra forum en firma i Ljungby som säljer avfuktningsprodukter mm. Dom tyckte att jag skulle köpa ett pzonaggregat för att ta död på möglet där nere, vilket har fungerat utmörkt. Det tar ju inte bort själva mögelsvamparna men det tar död på dom. Jag fick på köpet en härlig doft av klor istället för källarlukt. Det är inte helt hälsosamt men det är inte mögel heller.

Nu till saken, eller mitt lilla tips. Jag vet inte om alla ozonaggregat funkar på samma sätt men mitt har en fläkt i sig som cirkulerar luften genom aggregatet och sen är det en UV lampa som tar "skapar" det farliga. Den lampan finns i olika styrkor, jag köpte även en lampa som är lite snällare och den kan man ha i vanliga rum där man befinner sig. Den är naturligtvis inte lika kraftfull men har man den på längre så blir resultatet detsamma.
Så är man rädd för att det är giftigt så kan man köpa en med en "mindre" lampa så ska det inte vara någon fara.

Långt blev det och kanske lite snurrigt, men jag hoppas att någon får ut något av detta iaf.
Senast redigerad av 1 joffs, redigerad totalt 14 gånger.

rekaren
Medlem

Inlägg av rekaren » 08 jun 2010 21:46

_norrland_ skrev:Kan förövrigt tillägga att det blev en ozonmaskin, den mindre varianten :)

Norrland
Har du testat detta nu på några bilar?
Resultat??
Senast redigerad av 1 rekaren, redigerad totalt 14 gånger.

rekaren
Medlem

Inlägg av rekaren » 15 jun 2010 22:18

rekaren skrev:
_norrland_ skrev:Kan förövrigt tillägga att det blev en ozonmaskin, den mindre varianten :)

Norrland
Har du testat detta nu på några bilar?
Resultat??
Jaha idag kom den hem, fasiken vad liten den vart, en bild säger mer än tusen ord brukar man säga.....
Men den är nog effektiv hoppas jag.
Får väll hoppas att jag får testa den snart på någon bil som luktar riktigt illa!!

Nisse, kanske slår dig en signal i veckan..... om?? Nyfiken nu? Du får se....

Näpp inget allvarligt mest hur ni brukar använda denna, vet att du drog de för mig i telefonen, men jag hadde teflon minne denna dag, mycket vart de just då
Senast redigerad av 1 rekaren, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Crille » 20 dec 2011 23:04

Va kul att andra fått upp ögonen på aromatek.
Jag har också en sedan länge tillbaka och är
otroligt nöjd med hur bra den fungerar.

Tur att det finns flera alternativ på marknaden, så
alla blir nöjda :)
Senast redigerad av 1 Crille, redigerad totalt 14 gånger.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.

nyberg
Entusiast
Entusiast

Inlägg av nyberg » 21 dec 2011 00:21

kör oxkså aromatek och funkar klockrent tycker jag,, har då fått bort allt som jag kört den till.

Skriv svar