Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Beställa från England - tips på internetbutik?
- mrjohn
- Medlem
Re: Beställa från England - tips på internetbutik?
Jag beställde från Rubbish Boy's Carnauba Wax Shop i måndags eftermiddag och idag klockan 0800 fick jag mitt paket till dörren. Mycket snyggt och bra packat! Hoppas produkterna är lika bra 
Senast redigerad av 6 mrjohn, redigerad totalt 14 gång.
- mrjohn
- Medlem
Detta var vad jag fick hem idag. Skall bli kul att se hur det funkar 

-
hebbe
- Medlem
vilket fraktbolag kommer beställningen med? tänkte beställa från rollup and shine, även hur det funkar med andra sajter och ebay. alltså är det hemleverans eller kommer det till nåt utlämningsställe? kan nämligen inte ta emot det på dagtid.
Senast redigerad av 6 hebbe, redigerad totalt 14 gång.
- mrjohn
- Medlem
Det blev en testburk av Light Fantastic 30ml Panel Pot
En stor burk av Supernatural By Dodo Juice 200ml som skall ställas i test mot Zymöl Concours och så testade jag att köpa Fälgrengöringen Mellow Yellow koncentrerad och ett par Waffle Weave.
En stor burk av Supernatural By Dodo Juice 200ml som skall ställas i test mot Zymöl Concours och så testade jag att köpa Fälgrengöringen Mellow Yellow koncentrerad och ett par Waffle Weave.
- RobertD
- Medlem
Jag gissar att det även beror lite på hur mycket man beställer, men från Roll Up & Shine beställde jag bara clay och jag har för mig att jag fick den direkt i brevlådan. Clean Your Car hämtade jag ut hos posten. Och Shinearama kom med bud som tyvärr bara kunde leverera på dagtid. Men som någon annan har sagt så kan man ju alltid sätta jobbet som leveransadress.hebbe skrev:vilket fraktbolag kommer beställningen med? tänkte beställa från rollup and shine, även hur det funkar med andra sajter och ebay. alltså är det hemleverans eller kommer det till nåt utlämningsställe? kan nämligen inte ta emot det på dagtid.
/Robert
Senast redigerad av 6 RobertD, redigerad totalt 14 gång.
/Robert
- jujimbo
- Entusiast

Jag fick mitt paket med posten utkörning när jag beställde från Shinerama.
Senast redigerad av 6 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
- zaphyr
- Medlem
Fikk min pakke levert til jobben i dag, ca kl 9-10RobertD skrev:It's on!![]()
/Robert
Alt var godt pakket inn, og en fin liten hådskrevet hilsen fra "Ben"
For de nyskjerrige, det er en Dodo Juice Red Mist Tropical og en liten Purple Haze tester

Senast redigerad av 6 zaphyr, redigerad totalt 14 gång.
- RobertD
- Medlem
Jag har fått besked om att mitt paket finns att hämta hos "Posten Företagspaket"... =(
/Robert
/Robert
/Robert
- zaphyr
- Medlem
RobertD skrev:Jag har fått besked om att mitt paket finns att hämta hos "Posten Företagspaket"... =(
/Robert
Yess! I WIN!
- RobertD
- Medlem
Japp...
Jag gjorde återigen missen att skriva min hemadress och inte företagsadressen... så nu måste jag hämta ut paketet på Posten.
jag tycker att det är väldigt svårt att veta vilka paket som kommer till ett utlämninsställe (dvs ICA som har öppet till 21), blir hemkörda (dvs nästan alltid skiter sig då jag inte är hemma på dagarna) och vilka som kommer direkt till Postens Företagscenter (som stänger 19)...
Nåja... till helgen kommer jag iaf ha mitt godis!
Var själv grymt sugen på att slänga ner en Tropical Mist. Skriv gärna vad du tycker om produkten!
/Robert
Jag gjorde återigen missen att skriva min hemadress och inte företagsadressen... så nu måste jag hämta ut paketet på Posten.
jag tycker att det är väldigt svårt att veta vilka paket som kommer till ett utlämninsställe (dvs ICA som har öppet till 21), blir hemkörda (dvs nästan alltid skiter sig då jag inte är hemma på dagarna) och vilka som kommer direkt till Postens Företagscenter (som stänger 19)...
Nåja... till helgen kommer jag iaf ha mitt godis!
Var själv grymt sugen på att slänga ner en Tropical Mist. Skriv gärna vad du tycker om produkten!
/Robert
/Robert
-
hebbe
- Medlem
tack för svaren, la precis en order från rollupandshine på 1 burk autoglym hdwax. ska bli spännande och se hur det funkar.
Senast redigerad av 6 hebbe, redigerad totalt 14 gång.
- RobertD
- Medlem
Update: tydligen hade posten kört ut paketet med bud till min hemadress. Och tjejen som är mammaledig hade tagit emot det! Så jag har en burk vax som väntar på att jag ska komma hem!
Jag har inte frågat henne exakt när paketet kom... men det är väl nästan oavgjort i tävlingen, Zaphyr?
/Robert
Jag har inte frågat henne exakt när paketet kom... men det är väl nästan oavgjort i tävlingen, Zaphyr?
/Robert
/Robert
- zaphyr
- Medlem
RobertD skrev:Update: tydligen hade posten kört ut paketet med bud till min hemadress. Och tjejen som är mammaledig hade tagit emot det! Så jag har en burk vax som väntar på att jag ska komma hem!
Jag har inte frågat henne exakt när paketet kom... men det är väl nästan oavgjort i tävlingen, Zaphyr?![]()
/Robert
ouch! jaja...
- RobertD
- Medlem
Vi kan iaf konstatera att det är snabb leverans från Rubbish Boy's!
/Robert
/Robert
/Robert
- RobertD
- Medlem
Ett trevligt litet paket låg hemma och väntade. Den handskrivna lappen var given!

Som innehöll en välemballerad burk vax och en fingerapplikator:

Vaxet luktar smaskens, lite ananas/citrus och bivax, typ... Eller som tjejen sa "det där luktar faktiskt helt okej"... och det är ett fantastiskt omdöme kan jag meddela... hittills bar Rimwax som har fått ett liknande bemötande... =)

/Robert

Som innehöll en välemballerad burk vax och en fingerapplikator:

Vaxet luktar smaskens, lite ananas/citrus och bivax, typ... Eller som tjejen sa "det där luktar faktiskt helt okej"... och det är ett fantastiskt omdöme kan jag meddela... hittills bar Rimwax som har fått ett liknande bemötande... =)

/Robert
/Robert
- mrjohn
- Medlem
Idag testade jag Supernatural By Dodo Juice på min kompis nyinköpta leksak
Den är lite hårdare än Zymöl men smälter snabbt i handen.
Största skillnaden är dock hur mycket man måste jobba med eftertorkningen, med Supernatural måste man verkligen gno och byta fler microfibertrasor för att få bort en fet hinna som annars lätt ser ut som hollogram. Visst det försvinner när bilen tvättas men man vill ju att bilen skall vara 100% när man är klar.
detta upplever jag inte med Zymöl Concours.
Här är lite bilder upplagt, innan polering och efter vax:
http://www.dropbox.com/gallery/6443392/ ... 3?h=6dcf74
Den är lite hårdare än Zymöl men smälter snabbt i handen.
Största skillnaden är dock hur mycket man måste jobba med eftertorkningen, med Supernatural måste man verkligen gno och byta fler microfibertrasor för att få bort en fet hinna som annars lätt ser ut som hollogram. Visst det försvinner när bilen tvättas men man vill ju att bilen skall vara 100% när man är klar.
detta upplever jag inte med Zymöl Concours.
Här är lite bilder upplagt, innan polering och efter vax:
http://www.dropbox.com/gallery/6443392/ ... 3?h=6dcf74
-
Torlejf
Jag vet inte hur det är med Zymöls vaxer men Dodo´s ska läggas extremt sparsamt, annars blir det som sagt ett Huggormars avföda att torka bort det.
Jag har 6 stycken av DJ´s vaxer och jag upplever inte att nån av dom är svårtorkad.
Mvh. David.
Jag har 6 stycken av DJ´s vaxer och jag upplever inte att nån av dom är svårtorkad.
Mvh. David.
Senast redigerad av 6 Torlejf, redigerad totalt 14 gång.
- mrjohn
- Medlem
Ok bra tips... Jag tror inte jag var jättesparsam så det kanske är skurken...
-
hebbe
- Medlem
va och hämtade mitt paket från http://www.rollupandshine.com/index.asp det tog 1 vecka att få beställningen, fick hämta ut det på posten, det var bra paketerat, och bra priser waxet kostade 434 inklusive frakt. så där kommer det att bli fler beställningar.

Senast redigerad av 7 hebbe, redigerad totalt 14 gång.
- RobertD
- Medlem
Tjusigt! Det där ser ut att kännas riktigt exklusivt!
/Robert
/Robert
/Robert