Före:

Så här gjorde jag:
1, Sprayade på fältvätt på fälgarna och kallavfettning (Lahega vinteravfettning) där det var som värst med salt och skit och lät det ligga på cirka 5 minuter
2, Spolade av bilen med högtryck
3, La på ett Alkaliskt Schampo (Lahega Autosafe 4010) på hela bilen. Spolade sen av bilen igen med högtryck.
4 Blandade Essex Vaxschampo i en hink och svampade hela bilen
5, Spolade av bilen med högtryck och kallt vatten.
6, Torkade bilen med Sonus våffelduk (Vilken grej, jag kommer aldrig mer gå tillbaka till sämsskinn)
Efter:

Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med resultatet. Schampot var väldigt smidigt att jobba med, svampen gled lätt över ytan samt att det var väldigt drygt. När jag svampat hela bilen (V70) hade bara halva hinken gått åt. Det enda jag funderar på är varför man ska spola av bilen med kallt vatten efter man lagt på schampot. Jag har alltid tidigare kört med varmvatten. Har jag gjort fel??
När det gäller fälgtvätten är jag grymt imponerad, trodde inte det gick att få fälgarna så rena utan att gnugga, skrapa, spränga
PS. Tack Göran för priserna i tävlingen. Hade förmodligen aldrig testat denna fälgtvätt annars. Och våffelduken är som sagt min nya kompis