Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med.
Läs gärna mer och tyck till ->
-
jojje
- Entusiast

Beställde ett nytt dimljus vä fram till V70:in och i kartongen ligger ett till höger sida (men på kartongen står det vänster).
Enklast att bara skicka tillbaka iof, men då högersidan är bra nog blästrad och ful är jag liiite sugen och montera det där ist och beställa ett till vä sida (och förhoppningsvis få rätt)

.
Ser ju kanske fel ut med ett nytt fräscht på ena sidan & ett gammalt blästrat och fult på andra sidan, därav min fundering

.
Senast redigerad av 1
jojje, redigerad totalt 14 gånger.
-
Göran
Mejla företaget o förklara händelsen, men att du behåller det fellevererade mot o få viss rabatt vid ytterligare beställning.
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.
-
jojje
- Entusiast

Jo det blir nog att jag behåller högersidan och även försöker få tag på ett till vänster

.
Senast redigerad av 1
-
Nisse
- Sponsor

-
Kontakt:
jojje skrev:Jo det blir nog att jag behåller högersidan och även försöker få tag på ett till vänster

.
Ja självklart skall du byta båda...

Senast redigerad av 1
Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Nisse

-
jojje
- Entusiast

Nisse skrev:jojje skrev:Jo det blir nog att jag behåller högersidan och även försöker få tag på ett till vänster

.

Precis är ju inte så jättemycket det kostar att byta båda, dryga tusenlappen plus frakt.
Senast redigerad av 1
-
limban
- Forumägare

-
Kontakt:
jojje skrev:Nisse skrev:jojje skrev:Jo det blir nog att jag behåller högersidan och även försöker få tag på ett till vänster

.

Precis är ju inte så jättemycket det kostar att byta båda, dryga tusenlappen plus frakt.
Nästa lika mycket som en halv polermaskin..

hehehe...
Senast redigerad av 1
limban, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Anders Lindbäck

-
Nisse
- Sponsor

-
Kontakt:
jojje skrev:Nisse skrev:jojje skrev:Jo det blir nog att jag behåller högersidan och även försöker få tag på ett till vänster

.

Viken årsmodell ?
Senast redigerad av 1
Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Nisse

-
jojje
- Entusiast

Det är en -04

.
Senast redigerad av 1
-
Bosa
- Medlem
Det sjuka är ju att det är billigare att köpa en komplett dimljussats än att köpa dem lösa som reservdel, har för mig att satsen bara var 2-300 dyrare mot vad ett dimljus kostade som reservdel. Detta är då på Volvo och jag har en 05:a men lär inte skilja nåt på dimljusen.
Ungeför som med Volvos sänksats inklusive nivådämpare bak, satsen är billigare än nivådämparna som reservdel. Var åtminstone så sist jag kollade med Volvo.

Senast redigerad av 1
Bosa, redigerad totalt 14 gånger.
-
9070
- Medlem
Kan ju vara intressant att få reda på vart du köpte dimljuset ifrån?
Beställde nämligen själv till min V70N -04 från skruvat.se, och beställde då både höger o vänster. Fick båda men de var av olika fabrikat. Och det ena fabrikatet var nästa klarglas medans det andra var räfflad. Självklart ville jag ha klarglas (vilket jag inte hade innan de gick sönder) och eftersom det egentligen inte skall finnas klarglas till 04 modellerna så ringde jag skruvat och de såg till så att jag fick en till med klarglas
Så är det från skruvat.se du beställt så skall det inte vara några problem med retuneringen. Dom är väldigt hjälpsamma så dom rekommenderar jag skarpt!!
9070
Senast redigerad av 1
9070, redigerad totalt 14 gånger.
-
jojje
- Entusiast

9070 skrev:Kan ju vara intressant att få reda på vart du köpte dimljuset ifrån?
Beställde nämligen själv till min V70N -04 från skruvat.se, och beställde då både höger o vänster. Fick båda men de var av olika fabrikat. Och det ena fabrikatet var nästa klarglas medans det andra var räfflad. Självklart ville jag ha klarglas (vilket jag inte hade innan de gick sönder) och eftersom det egentligen inte skall finnas klarglas till 04 modellerna så ringde jag skruvat och de såg till så att jag fick en till med klarglas
Så är det från skruvat.se du beställt så skall det inte vara några problem med retuneringen. Dom är väldigt hjälpsamma så dom rekommenderar jag skarpt!!
9070
http://www.bbbab.se/se
Härifrån beställdes första dimljuset (obs nytilverkat icke begagnat), identiskt med Biltemas men olika fabrikat.
Så nästa gång (om jag behöver)köper jag ifrån B-tema.
Just det glasen är räfflade, vilken betydelse det nu har

.